70. Fotograficzne wyzwanie - "Bądź jak Horst".

kwietnia 02, 2016

shadow, contrast, black and white

Na blogu jestrudo.pl rozpoczęła się seria postów "Bądź jak...". O co dokładniej chodzi? Jest to fotograficzne wyzwanie w którym co miesiąc przedstawiana jest sylwetka sławnego fotografa. Możemy dowiedzieć się kilku ciekawostek o samym fotografie jak i o jego sposobie robienia zdjęć. A co najlepsze... Mamy prawie miesiąc by spróbować zrobić zdjęcie w podobnym stylu do niego!



W pierwszym wyzwaniu nie wzięłam udziału i później tego żałowałam (bo czułam, że zamiast spróbować swoich sił i czegoś nowego to wciąż stoję w miejscu). Dlatego z większą determinacją podjęłam się drugiego wyzwania "Bądź jak Horst". Jego fotografie szalenie mi się spodobały. Dużo czasu poświęciłam na szukaniu jego zdjęć i czerpania z nich inspiracji.

black and white photography


Gdy pojawił się post ze zdjęciami uczestników serce biło mi jak oszalałe. Zastanawiałam się czy w ogóle moja fotografia może się tam pojawić...
Pojawiła się i to jeszcze wśród 7 wyróżnionych prac. Muszę przyznać, że zrobiło mi się szalenie miło.

Zdjęcie, które wysłałam.
Komentarz organizatorki wyzwania:


Autorka bloga oprócz analizy danego zdjęcia stara się dać wskazówki co zrobić, by polepszyć swoje fotografie. Oczywiście miałam obawy co do wysłania tego zdjęcia. Czy nie wyjdę na kompletnego amatora albo "pseudoartystę". Nawet jeśli nie zostałabym tak mile wyróżniona to i tak czułabym się dumna z tego, że spróbowałam i nauczyłam się czegoś nowego.;) Dlatego jeśli jest taka szansa to zachęcam Cię do spróbowania swoich sił w fotograficznych wyzwaniach.;)

Dla zainteresowanych taki mały backstage z tej sesji. ;)
Przyrządy:
- aparat
- statyw
- telefon (za jego pomocą sterowałam aparatem)
- koc, firanka
- krzesło barowe

Zdjęcia i ustawienie siebie kontrolowałam za pomocą telefonu. Mój aparat ma wbudowany modem wi-fi, dzięki czemu mam taką możliwość. Naprawdę świetna opcja.:) Inaczej mówiąc jest to podgląd na żywo. 



Troszkę kombinowałam z cieniem. Moje zdjęcia nie są przerobione w żadnym programie graficznym. W celu zrobienia ich użyłam filtra "ziarnisty film", ponieważ w czarno białym nie pojawiały się tak mocne kontrasty.


Pojawiły się również osoby trzecie. Czyli mój chłopak, który bardzo mi pomagał. Ustawiał jedną z lamp tak jak chciałam i podawał mi różne rzeczy.;)



Później zaczęliśmy się bawić koronką. Zapewne jeszcze kiedyś użyję jej do zdjęć, bo podobały mi się efekty jakie dzięki niej można było uzyskać na skórze.

Kolejną próbą było użycie rekwizytu, którym był budzik. Jednak krzesło w tle zepsuło mi kadr.

Tak w końcu wysłałam zdjęcie, które powstało praktycznie przypadkiem. Jednak w całej tej zabawie trochę się nauczyłam. Bawiłam się ustawieniami aparatu i lamp. Wybierałam przeróżne pozycje i co chwilę do głowy przychodziły mi coraz nowsze pomysły. Moja kreatywność na pewno wzrosła.;)

Czuję się w pełni gotowa na podjęcie kolejnych wyzwań! Tym razem czeka mnie WIOSENNE WYZWANIEMoże i Ty do niego dołączysz?;)

A.


You Might Also Like

32 komentarze

  1. Ciekawe "wyzwania " na tamtym blogu, chyba zajrzę. A co do Twojego zdjęcia, jest świetne :)
    photoobiektywna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) No wyzwania są naprawdę ciekawe. Mam nadzieję, że poradzę sobie z tym wiosennym i nie zaśpię.

      Usuń
  2. Wow! Zdjęcia są naprawdę rewelacyjne! Jak dla mnie powinnaś wygrać. Gratuluję pomysłu! :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam nie było wygranych i przegranych.;) Po prostu autorka bloga wyróżniła 7 zdjęć i dodała co do ich wykonania małe uwagi i na co zawracać uwagę. W dalszej części posta pokazała pozostałe prace.

      Usuń
  3. Zakochałam się w Twoim zdjęciu. Moim skromnym zdaniem masz duży potencjał. Życzę Ci samych sukcesów ^^

    http://alternatyvna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło.:) Przede mną jeszcze długa droga.;)

      Usuń
  4. Jak dla mnie świetna praca :) Widać, że miałaś pomysł. Myślę, że same próby zrobienia takiego zdjęcia, dużo uczą. No i gratuluję na pewno zasłużonego wyróżnienia :) Muszę sama zajrzeć na te fotograficzne wyzwania... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Co prawda nie zrealizowałam swoich pierwotnych pomysłów, ale i tak byłam zadowolona z efektów pracy.

      Usuń
  5. Napatrzeć się nie mogę na Twoje zdjęcie. Czytając tekst nieustannie wracałam do zdjęcia by ponownie mu się przyjrzeć. Świetnie, że zostałaś tak wyróżniona i szczerze Ci gratuluję. To na pewno ogromne doświadczenie dla Ciebie. Mam również nadzieję, że już wkrótce pochwalisz się efektami kolejnych swoich eksperymentów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Owszem, jeśli je zrealizuję to na pewno całość pojawi się na blogu. Mam nadzieję, że zdążę się wyrobić ze zrobieniem tych 15 zdjęć na wiosenne wyzwanie. Pomysłów już mam kilka.

      Usuń
  6. Same wyzwanie jest świetne i cudownie, że postanowiłaś wziąć w nim udział.
    Twoje prace naprawdę mnie urzekły :)
    Są piękne i takie klimatyczne.. rzeczywiście trochę kojarzą się z horrorami :D
    Horst jest świetnym fotografem i fajnie, że w tym wyzwaniu trzeba było zainspirować sie akurat nim :)

    x-lauraxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.:) Wcześniej nie znałam jego twórczości. Właśnie to podoba mi się też w tych wyzwaniach, że na początku jest przedstawiona ogólna charakterystyka danego fotografa.

      Usuń
  7. Pięknie ci wyszły te zdjęcia, gratuluję. Horst to jeden z moich ulubionych fotografów, ja jednak nie dałabym rady podjąć się takiego wyzwania. Pozdrawiam i zapraszam:
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego z góry zakładasz, że nie dałabyś rady.:) Też gdy zobaczyłam jego prace pomyślałam sobie, że nie ma szans by dobrze go odtworzyć. Moja praca może lekko stylem go przypomina, bo tematyką nie do końca, ale zabawy i pomysłów było przy tym wiele, dlatego warto próbować.;)

      Usuń
  8. jejciu! te zdjęcia są przepiękne!! aż zaparło mi dech! :) super i gratuluję! ;)


    pozdrawiam

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik] (blog literacki)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny kadr. Pomyślałam to samo co zaznaczyła Natalia - cóż za wrażliwość! Bardzo lubię takie ujęcia, a to jest bardzo, bardzo dobre. Gratuluję wyróżnienia, należało Ci się! c:
    Sama chciałam wziąć udział w tym zadaniu, chociaż jakoś zabrakło mi czasu, dlatego będę próbowała sił w wiosennym wyzwaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Super! I mam nadzieję, że się z tego wiosennego wywiążemy.;)
      Wstyd się przyznać, ale zdjęcia zrobiłam w ostatni dzień w którym można było je jeszcze nadsyłać. Trochę robione na "szybko", bo ciągle czasu nie miałam, ale po ich zrobieniu czułam się dumna, że w końcu coś zrobiłam i nie przemknęło mi to wyzwanie koło nosa.

      Usuń
  10. Niesamowite zdjęcia :O Niczym kadry z filmu. Idealne na okładkę książki ^^ Jestem pod wrażeniem. I łączenie z wi-fi z aparatem naprawdę się by mi też przypadło, bo czasem nie ma kto mi pomóc zrobić zdjęcia i nie wiem co tu począć :< Chyba będę musiała tam zajrzeć na ten blog. :) I chętnie oglądałabym więcej takich twoich zdjątek ^^

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Naprawdę świetna i pomocna opcja to sterowanie aparatem za pomocą telefonu. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałam, gdy kupowałam aparat. Jednak teraz podobno sporo nowych modeli posiada taką funkcję.
      Czasami jednak w jakiś sposób to przeszkadza, bo wyjdzie fajne zdjęcie, a ja mam telefon w ręce i już odpada.;)

      Usuń
  11. Jeju! Nie wiem czemu ale sprawiłaś mi wielką radość tym postem. Jesteś świetnym przykładem czerpania szczęścia z pasji. Zdjęcie jest doskonałe! Sam konkurs jest bardzo zachęcający.
    ontheicce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło.:) Dziękuję. Jestem bardzo krytyczna wobec siebie. Cieszy mnie robienie zdjęć, ale jednak nie jestem na takim poziomie, jakim bym chciała. Jeszcze długa droga przede mną.;)

      Usuń
  12. Bardzo mi się podobają Twoje zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej :)

    Natalię śledzę od jakiegoś czasu, ale bardziej pod kątem "porad blogerskich" niż fotografii, która nigdy nie była moją mocną stroną. Może pora to zmienić? Nabyć lepszy sprzęt i działać?

    Twoje zdjęcia sa wspaniałe!! Gratuluję wyróżnienia!! BRAWO BRAWO!! Na Twoim miejscu szła bym w tym kierunku! Z Twoja ogromna wrażliwość to murowany przepis na sukces!!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Kto wie jak moje drogi się potoczą... Może kiedyś będzie to zajęcie, które wypełni mi resztę dni mojego życia.:)
      Oj tak, u Natalii bardzo dużo rzeczy można się dowiedzieć i nauczyć.
      A co do "fotografii, która nigdy nie była Twoją mocną stroną", to mogę powiedzieć tak: że nie ma co kupować lepszego sprzętu by tylko sprawdzić czy się polepszysz. Jeżeli Cię to nie ciekawi, to nie ma co wydawać pieniędzy na sprzęt, który by leżał.
      Jeśli jednak chciałabyś spróbować swoich sił to weź nawet cyfrówkę czy aparat w telefonie i działaj, kombinuj, próbuj. Może któryś znajomy ma lustrzankę i da Ci porobić nią zdjęcia i wtedy zobaczysz czy sprawia Ci to frajdę.;)

      Mi sprawia to ogromną przyjemność, ale jednak muszę powalczyć ze swoimi zdolnościami technicznymi i kompozycyjnymi.

      Usuń
  14. piękne zdjęcia :) dziękuje za komentarz u mnie i zapraszam ponownie :*

    OdpowiedzUsuń
  15. jejku *.* Gartuluję tego wyróżnienia. Zdjęcia które przesłałaś jest naprawdę cudowne :)
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne zdjęcia! Jestem pod ogromnym wrażeniem, że udało Ci się takie wykonać. Są cudowne :) Takie wyzwanie jest bardzo ciekawe. Uczy przede wszystkim kreatywności.

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne zdjęcia! Bardzo klimatyczne! Obserwuję <3
    Pozdrawiam,
    DZIEWCZĘCO.PL - BLOG
    DZIEWCZĘCO.TV - YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęcia świetne ;) Super ,że powstają takie serie i ludzie mają możliwość się rozwijać. Gratuluję bardzo serdecznie wyróżnienia ;)


    www.zdobywacszczyty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe "wyzwanie" i dla osób zainteresowanych tego typu zdjęciami, nie jest to łatwe zadanie. Tobie się udało i masz świetne zdjęcie. Tak dalej, a będzie z Ciebie świetny fotograf :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.