69. Rozpoczynamy pielęgnację włosów. #1

marca 28, 2016


Która z nas nie marzy o pięknych, gęstych włosach? Jedne z nas zapuszczają je miesiącami, a nawet latami, inne stawiają na krótkie cięcia. Dla niektórych długie, gęste włosy są synonimem kobiecości, ale co z tego, jeśli ktoś ma włosy do pasa, a są całkowicie zniszczone? Trudno mówić o nich, że są piękne. Mają jedynie imponującą długość. Dlatego nieważne jaka długość, lecz ważne by były odpowiednio zadbane i pielęgnowane.



KRÓTKA HISTORIA
Ja od dziecka zapuszczałam włosy. Był taki czas, że sięgały pod tyłek. Bardzo się plątały i większość dzieciństwa miałam je po prostu upięte w dwa warkocze. Do gimnazjum nie sprawiały mi problemu. Jednak w okresie dojrzewania zaczęły się bardzo przetłuszczać, a końce były suche i zniszczone.
Obcięłam je do połowy pleców, następnie chciałam wycieniować, by nadać im jakiś kształt. Od fryzjera wyszłam z bardzo krótkimi włosami do ramion. Nie ukrywam, że był to dla mnie szok. Z jednej strony czułam wtedy taką lekkość, a z drugiej tęskniłam za długimi włosami.
Zdecydowanie lepiej czuję się z dłuższymi włosami. Często słyszę komplementy, że mam ładne włosy. Jednak ja nie jestem z nich do końca zadowolona. Dlatego postanowiłam, że zacznę o nie dbać bardziej świadomie. 

Prawdę mówiąc nie znam się na pielęgnacji włosów. Coś tam przeczytam, próbuję zastosować. Na skład produktów nie zwracam uwagi. Można powiedzieć, że zaczynam praktycznie od zera. Stosuję różne maski i odżywki, olejuję włosy, jednak na dobrą sprawę nie wiem dokładnie po co. Czas to zmienić. Marzy mi się mieć piękne, długie i przede wszystkim ZADBANE włosy. Dlatego postanowiłam, że na blogu powstanie seria postów o pielęgnacji włosów.

**********************

1) Pierwszym krokiem w walce o piękne włosy było obcięcie końcówek. Niektórych szkód wyrządzonych swoim włosom nie da się naprawić żadnymi odżywkami. Oczywiście nie chciałam tracić na długości, ale te 2-3 cm odrosną lada dzień. ;)

WŁOSY PRZED FRYZJEREM

długie brązowe włosy, szatynka


niesforne włosy

Może na zdjęciach za bardzo tego nie widać, ale miałam bardzo suche końcówki. Góra włosów łatwo się puszyła i nie chciała układać. Ogólnie wyglądały na postrzępione. Przód mam krócej obcięty niż tył. Nie mam grzywki co widzicie na zdjęciu z kotem (kuzyn często powtarzał mi, że mam twarz jak kot : > a na blogu nie pokazuję twarzy, jednak chciałam pokazać Wam jak włosy wyglądają z przodu.)

DZIEŃ PO FRYZJERZE

Tym razem nie cieniowałam włosów. Poprosiłam tylko o podcięcie końcówek i skrócenie przodu. Włosy wyglądają na gęstsze. Nie udało się całkowicie wyeliminować suchych końcówek, ale jest ich teraz znacznie mniej


AKTUALNY WYGLĄD




2) Drugim krokiem było podsumowanie wcześniejszej i teraźniejszej pielęgnacji włosów. Będę zapisywać jakich produktów używałam i jak często. W tym celu sporządziłam specjalną tabelę, którą ujrzycie poniżej. 


W poniższej tabelii przedstawiona jest moja wcześniejsza, kompletnie nieświadoma pielęgnacja włosów. Pod nią znajduje się druga tabelka z aktualnymi, zmienionymi czynnościami (pogrubioną czcionką).

CZYNNOŚĆ
JAK CZĘSTO
W JAKI SPOSÓB
PRODUKTY
MYCIE WŁOSÓW
Co 1-2 dni. Czasami 3.
W ciepłej wodzie, w umywalce. Pod koniec w chłodniejszej wodzie.
Przeróżne szampony. Od ziołowych, po te „kolorowe”. Głównie do włosów przetłuszczających się.
CZESANIE
Codziennie.
Przed myciem i wilgotne w trakcie suszenia.
Gruba szczotka, grzebień. Później Tangle Teezer.
SUSZENIE
Zawsze po umyciu.
Silny nawiew i najwyższa temperatura. Pod koniec suszenia niższa.
Suszarka „Britney Spears” kupiona w Lidlu (z funkcją jonizacji).
ODŻYWKI
Rzadko.
Od połowy włosów po końce.
Garnier lub Pantene.
MASKI
Rzadko.
Od połowy włosów po końce.
Garnier lub Pantene.
OLEJOWANIE
Czasami.
Od połowy włosów po końce. Czasami same końce. Na suche lub wilgotne włosy.
Olejek kokosowy, arganowy.
WCIERKI
Nigdy.
-
-
SUPLEMENTY
Rzadko.
W postaci tabletek.
Surfin.
PICIE ZIÓŁ
Czasami.
Picie na czczo lub do posiłku.
Tarczyca bajkalska.
PROSTOWANIE
Bardzo rzadko.
-
Prostownica.
KRĘCENIE
Bardzo rzadko.
-
Lokówka Rowenta.
FARBOWANIE
Nigdy.
-
-

AKTUALNA PIELĘGNACJA WŁOSÓW

CZYNNOŚĆ
JAK CZĘSTO
W JAKI SPOSÓB
PRODUKTY
MYCIE WŁOSÓW
Co 1-2 dni. Czasami 3.
W ciepłej wodzie, w umywalce. Pod koniec w chłodniejszej wodzie.
Babydream, szampony ziołowe.
CZESANIE
Codziennie.
Przed myciem i wilgotne w trakcie suszenia.
Tangle Teezer.
SUSZENIE
Zawsze po umyciu.
Najniższa temperatura, mocny nawiew.
Suszarka „Britney Spears” kupiona w Lidlu (z funkcją jonizacji).
ODŻYWKI
Po każdym myciu.
Od połowy włosów po końce.
Garnier lub Pantene.
MASKI
Prawie po każdym myciu.
Na skalp, po całe włosy.
Garnier lub Pantene.
OLEJOWANIE
Prawie codziennie.
Od połowy włosów po końce. Czasami same końce. Na suche lub wilgotne włosy.
Raz w tygodniu na skórę głowy.
Olejek odbudowujący kreatynę z wit. E Pantene.
Olej lniany LenVitol.
WCIERKI
Nigdy, lecz mam przygotowane produkty do zrobienia wcierek.
Spryskiwacz do włosów. Na skórę głowy.
Pokrzywa, skrzyp, kozieradka.
SUPLEMENTY
Rzadko, ale mam zamiar kupić.
W postaci tabletek.
???
PICIE ZIÓŁ
Codziennie.
Picie na czczo lub do posiłku.
Tarczyca bajkalska, czystek.
PROSTOWANIE
NIE.
-
-
KRĘCENIE
NIE.
-
-
FARBOWANIE
Nigdy.
-
-

Uważasz, że w tej tabelce powinny znaleźć się jeszcze jakieś wiersze lub kolumny? Taka tabela będzie pojawiać się częściej przy miesięcznej aktualizacji pielęgnacji włosów. Podam w niej też konkretne nazwy produktów, których będę używać. ;)

Jeżeli też chciałabyś zacząć prowadzić taką tabelkę, a nie chcesz tracić czasu na jej robienie, to mogę Ci ją podesłać poprzez e-mail. :) Podaj mi swój adres e-mail w komentarzu pod tym postem lub napisz do mnie na azetblog@tlen.pl

A Ty jesteś posiadaczkę długich czy krótkich włosów? W jaki sposób o nie dbasz? Zwracasz uwagę na to jakich kosmetyków używasz i jak działają na Twoje włosy? 



You Might Also Like

39 komentarze

  1. Jakie masz piękne włosy..Też chce takie :)
    http://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz nie pozostaje nic innego jak częściej tu wpadać.;)
      Dziękuję.:)

      Usuń
  2. Masz bardzo ładne włosy ;P Ja też całe życie zapuszczam włosy i ostatnio podciełam jej z 15 centymetrów. Nie obcinam ani nie podcinam, bo włosy to też nie trawa, wystarczy o nie dbać ;P
    Świąteczny Post
    Zapraszam także do polubienia mojego --> Fanpage

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Niby włosy to nie trawa, ale jak się nie dba o nie odpowiednio, prostuje, rozjaśnia to często ciężko przywrócić im zdrowy wygląd. Ja nie prostuję, nie farbuję a mimo to nie jestem zadowolona ze swoich końcówek. Pierwszy dzień po umyciu włosy są w porządku, a na drugi już nie.:c

      Usuń
  3. szczotka Tangle Teezer super działa na włosy nie ciągnie,nie wyrywa, z łatwością rozczesuje a włosy dzięki niej się tka nie puszą uwielbiam ją !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się. :) Już mam zdjęcia do posta o niej i zapewne o tym napiszę.;)
      Chociaż na początku trochę moje włosy się elektryzowały, ale i tak mniej niż przy zwykłej szczotce.

      Usuń
  4. Piękne włosy ;)immort4lgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne włosy <3 Też od dawna zapuszczam swoje i są podobnej długości. Są cienkie więc od zawsze się mocno plączą, ale od jakiegoś czasu staram się regularnie stosować na nie odzywki i płuczę w zimnej wodzie i widzę poprawę jeśli chodzi o ich rozczesywanie i ogólny wygląd. Trzymam kciuki za Twoją nową pielęgnację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Moje też się bardzo plączą, są średniej grubości, ale mimo to mam raczej gęste włosy.

      Usuń
  6. Jak ja się ciesze, że mam grube włosy i nie muszę używać żadnych odżywek, olejków itp. :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, gęste masz włosy.:) Może gdybym miała krócej obcięte to też bym nie musiała. Jednak od dziecka miałam długie włosy, a one jednak wymagały lepszej pielęgnacji.

      Usuń
  7. Czekałam na ten post ;) masz bardzo podobne włosy do moich. Ja już od bardzo długiego czasu stosuję tabletki Vitapil, i mogę szczerze je polecić. Włosy nie wypadają, szybciej rosną, a nawet pojawiły się nowe włoski. Ponadto staram się używać kosmetyki intensywnie regenerujące. Długie włosy pięknie wyglądają, ale ich pielęgnacja wymaga czasu.
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję. Później sobie poczytam o tych tabletkach. Mi ostatnio też pojawiło się sporo nowych włosków, ale nie wiem od czego. Możliwe, że od Babydream.;)

      Usuń
  8. Ostatnio szukam swojego najlepszego spsoobu pielęgnacji, żeby okiełznać swoje włosy :)
    Twoje są naprawdę w dobrej kondycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma z nimi źle, ale mogą być ładniejsze. Poza tym szukam sposobu, aby się tak szybko nie przetłuszczały.

      Usuń
  9. Ja mam długie włosy, chyba trochę krótsze od Twoich. Zapuszczam, bo jestem ciekawa jak będę wyglądać w długości takiej po tyłek oraz chcę je potem radykalnie skrócić. Nie pielęgnuję ich w żaden sposób. Tylko je myję . Nigdy nie miałam do tego cierpliwości. Kilka razy nakładałam maski, ale nie widziałam efektów i nie chciało mi się, szczerze mówiąc. Mam kupioną odżywkę i chyba znów zacznę jej używać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja włosów pod tyłek już na pewno nie będę chciała mieć. Zostanę przy takiej długości lub trochę dłuższej.

      Usuń
  10. I love your blog, I'm following your social profiles!!
    I've change my blog. Can you please subscribe to my blog ? You can do it at the bottom of the page where it says:
    DON'T MISS ANYTHING.

    You just write your email and then in your inbox you can accept the request.
    Please check my last post --> I'm Lydia Medina

    xx
    Ly♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Szykują się spore zmiany pielęgnacyjne. Oczywiście zmiany na lepsze. Mam nadzieję, że szybko uda Ci się osiągnąć upragniony efekt. Plan jest naprawdę ambitny więc jeśli tylko skutecznie go wdrążysz to Twoje - i tak już piękne włosy będą zachwycać nas jeszcze bardziej. Bardzo podoba mi się kształt Twojej fryzury. Sama ma włosy raczej półdługie i wiem ile wymagają zachodów pielęgnacyjnych więc tym bardziej doceniam, że chcesz poświęcić więcej czasu swoim i zmienić nawyki pielęgnacyjne. Z przyjemnością będę czytać kolejne wpisy z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. :) Może nie wyglądają, ale mam jednak problematyczne włosy. Nigdy nie były jak "siano", ale za to szybko się przetłuszczają i beznadziejnie układają. Często po myciu wyglądają jakbym ich wcale nie umyła. Z tym przede wszystkim chcę coś zrobić i sprawdzić czy się będzie dało. ;) Będę opisywać to na blogu, by mieć jakąś motywację do wykonywania tych różnych zabiegów.

      Usuń
  12. Mam taki sam problem z włosami od gimnazjum ale planuje je obciąć. Bardzo mi się niszczą i wyglądają jak siano :D. Pozdrawiam
    http://shadowviol.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz piękne zadbane włosy. Podziwiam ludzi, którzy zapuszczają na takie długie. Ja jeszcze nigdy w życiu takich długich nie miałam, bo zawsze gdy przekraczały łopatki zaczynały mnie nudzić i szłam do fryzjera. Aktualnie sięgają mi mniej więcej do ramion, ale chciałabym już mieć jednak trochę dłuższe.
    Używam masek olejków odżywek, dużo tego tam mam, ale jednak nie do końca zawsze dobrze dobieram je do swoich włosów. Dodatkowo jeszcze często prostuje gdyż mam na głowie po myciu cudną szopę i się nieco niszczą. Są też farbowane co na pewno im nie pomaga. Musze przyznać, że i tak jestem z nich zadowolona jak na to jakie tortury im funduje.

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.;) Być może nie są w złym stanie, ale jednak są problematyczne. Chcę zobaczyć czy da się coś z nimi zrobić. Między innymi bym nie musiała ich myć prawie, że codziennie. W dodatku nie znoszę widoku przesuszonych końcówek.

      Usuń
  14. Wow, no i właśnie tak kilkoma zdjęciami odwiodłaś mnie od rozjaśniania włosów:) A już zapuściłam swój kolor więc później znowu bym żałowała:D
    Masz przepiękne włosy, wyglądają mega<3 i ten kolor<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i miło mi, że nieświadomie odwiodłam Cię od decyzji, której jak sama mówisz byś żałowała.;)
      A kolor mam naturalny.

      Usuń
  15. O jeju, masz śliczne włosy! :) Ja niestety muszę myć codziennie, ponieważ strasznie mi się przetłuszczają a szampony ani odżywki nic nie pomagają :/

    W wolnej chwili zapraszam do mnie! the-fight-for-a-dream.blogspot.com Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niestety muszę myć praktycznie codziennie przez takie przetłuszczanie się.:( Mam zamiar wkrótce zrobić wcierkę z kozieradki, bo ponoć pomaga na przetłuszczające się włosy, ale czekam na wolny weekend, bo podobno ma zapach podobny do rosołu.:D Oczywiście wpis z nią umieszczę na blogu.;)

      Usuń
  16. Moich włosów jest dużo ale są cienkie, przez co się plączą... Jeszcze w zeszłym roku zapuszczałam, miałam je z długości na pół pleców. Ale traciłam powoli do nich cierpliwość, suszenie trwało wieki i mimo odżywek, czasami było ciężko je rozczesać. Ścięłam je trochę za ramiona i wszyscy mówią, że taka fryzura mi najbardziej pasuje :) Mam teraz też o wiele wygodniej :) A Twoje włosy są śliczne i mają bardzo ładny kolor :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło.;) Ja siebie jednak wolę w dłuższych włosach. Teraz do ramion szkoda byłoby mi je obciąć, tym bardziej, że miałam tak krótkie i nie byłam zbytnio zadowolona.

      Usuń
  17. Życzę powodzenia w pielęgnacji włosów ;) Powiem szczerze, że nigdy się nimi nie martwiłam. Do teraz. Kupiłam przypadkowy szampon z Dove i BUUUMM! Rosną jak szalone, a ja dostaję szału :D Nienawidzę mieć włosów dłuższych niż do łopatek, a teraz sięgają już połowy pleców, każdego dnia rosną szybciej :') Masakra. Mam nadzieję, że zmiana szamponu położy kres temu szaleństwu :D

    zuzia-aizuz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:)
      Haha, jeszcze nie słyszałam o takim drastycznym poroście włosów.;)

      Usuń
  18. Piękne włosy!
    A te tabelki jakie fantastyczne <3
    Dodaje do obs :) Pozdrawiam!
    www.weemini.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. masz bardzo ładne włosy. ja z moimi mam problem. Włosy bllond farbowane z reguły sa suche. Staram się regularnie podcinać, używam dobrych szamponów i masek ale są cienkie i nie wyglądają tak dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam długie włosy, ale strasznie mi się puszą. Masz bardzo ładne włosy :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.