59. DIY - mapa serca i avatar na bloga o dowolnym kształcie.

lutego 18, 2016



Szukając inspiracji na Walentynkowe zdjęcia natrafiłam na masę innych pomysłów typu DIY. Jeden z nich spodobał mi się tak bardzo, że sama go niedawno wykonałam. Może wydawać się, że ma charakter Walentynkowy, ale przecież większość z nas zapewnia, że kocha się cały rok, a nie tylko w Walentynki. Dlatego pomysł ten możecie wykorzystać na urodziny albo zmienić jego charakter i wysłać przyjaciółce, która mieszka za granicą ;)

Postępując zgodnie z moją instrukcją możecie też zrobić avatar na bloga o dowolnym kształcie. Np. avatar w kole, sercu lub w kształcie gwiazdki.



INSPIRACJE Z PINTEREST 



Żyję w związku na odległość, zamiast daty naszego poznania wpisałam pod serduszkiem ilość kilometrów, która nas dzieli. Uznałam, że taki symboliczny, własnoręcznie wykonany prezent będzie miał dla niego wartość sentymentalną, a to nie zastąpi prezentu zakupionego w sklepie. 

Zastanawiałam się nad tym, aby pod dużym sercem z miejscami naszego miejsca zamieszkania dokleić serduszka z miastami, które już zwiedziliśmy. Jednak z tego pomysłu zrezygnowałam, gdyż spodobała mi się prosta forma wykonania.

♥♥♥♥♥♥♥

POTRZEBNE BĘDĄ:

  • mapa z miejscem zamieszkania - możemy wydrukować z Internetu
  • program graficzny - również online
  • ramka na zdjęcia
  • nożyczki i klej - w moim sposobie wykonania są niepotrzebne
Ramkę kupiłam w Pepco za 3,99 zł. Format to A5, czyli połowa  A4. 
Mapy możemy wziąć z Google Maps, choć ja korzystałam z mapa.wirtualneszlaki,pl (wystarczy kliknąć). Świetne mapy są też na stronie Geoportal, ale kompletnie zapomniałam o tej witrynie. 
Programy z których korzystałam to Paint, PicMonkey - program online (KLIK), Fotor i Microsoft Word.
Potrzebna też będzie drukarka. 

1) Wchodzimy na Google Maps i wpisujemy miejsce naszego zamieszkania. Robimy screena tej lokalizacji. 
Jak zrobić screena (zrzut ekranu)?
Należy nacisnąć klawisz podpisany PRTSC lub PRINTSCREEN. Włączyć program Paint i wybrać opcję WKLEJ. 



2) Zapisujemy plik i czynność powtarzamy, tym razem wybierając miejsce zamieszkania naszej Drugiej Połówki. 
3) Wchodzimy na stronę PicMonkey, wybieramy opcję EDIT. 


Wybieramy nasz plik. Przycinamy go do kwadratu. Wybierając opcje oznaczone na zdjęciu poniżej. 
Rozmiar mojego kwadratu to 400x400.


Aby zatwierdzić nasz wybór naciskamy Apply. 

4) Kolejnym krokiem jest wybranie opcji Frames (1) i Shape Cutouts (2).

Pojawi się nam kilka kształtów do wyboru. Pamiętajcie, aby zaznaczyć opcję Transparent Background (wtedy wybrany kształt zapisze się bez tła). 


5) Zapisz swoją pracę wybierając opcję SAVE.

* Jeżeli chciałeś/aś zrobić avatar na bloga, to na tym kroku możesz praktycznie zakończyć. Jeżeli jednak chcesz wykonać prezent to czytaj dalej ;) 

6) Znowu wybieramy opcję Crop i ucinamy połowę serca. 



Zapamiętaj wybrany rozmiar, aby później powtórzyć go w przypadku drugiej połowy serca. 


7) Powtarzamy wszystkie czynności, tym razem wybierając drugą lokalizację. 

8) Serca możemy połączyć w Paint lub także w PicMonkey wybierając opcję kolażu. Akurat ja skorzystałam z programu Fotor, dlatego, że zawsze w nim robię kolaże na bloga.





9) Pod sercem napisać imiona i datę spotkania albo liczbę kilometrów, tak jak ja to zrobiłam. 
Możemy zrobić to w tych samych programach do grafiki albo po prostu dopisać w Wordzie. 

- w Wordzie wybrać orientację poziomą i wkleić nasze gotowe serce. 
Ustawić go w połowie kartki, tak by po wydrukowaniu można było je złożyć i otrzymać format A5.
Wybranie opcji kolumny i podział na dwie ułatwi nam umiejscowienie serca na kartce. 






10) Wydrukować i włożyć do ramki.

Prezent gotowy! :) ♥ 

Jeżeli macie jakieś pytania albo wątpliwości to napiszcie w komentarzu lub w prywatnej wiadomości. 



Oczywiście taki prezent można zrobić z wykorzystaniem kleju i nożyczek, ale wydrukowana wersja wydaje mi się być bardziej estetyczna ;)

A.

You Might Also Like

43 komentarze

  1. Jej, świetny pomysł! Wygląda o wiele ciekawiej niż te wszystkie oklepane kwiaty, czekoladki i na pewno ma większą wartość sentymentalną. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki prezent bardzo mu się spodobał ;) Przyznał, że woli coś takiego niż właśnie przykładowe czekoladki.

      Usuń
  2. przecudowny prezent. Zrobie coś podobnego mojej internetowej przyjaciółce na 18 urodziny, które zresztą za niedługo, dzieki za pomysł

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, cieszę się, że tak spodobała Ci się moja propozycja :)
      Sądzę, że świetnie sprawdzi się jako taki prezent ;)
      Jakbyś miała problemy z wykonaniem, to napisz do mnie, a pomogę Ci.

      Usuń
  3. Miłość jest każdego dnia, a nie tylko w Walentynki. Dlatego też Twoje serduszko bardzo mi się podoba. Pomysłowe i wymowne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hello, I am new here. I love the 3 hearts - we met, we married, we live. I am following you and I invite you to follow me too. Thank you and have a great day!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Wybacz, ale nie zaczynam pierwsza obserwacji, jeśli ktoś mi taką proponuje ;)

      Usuń
  6. Wow! Nigdy bym na coś takiego nie wpadła! :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie też nie, ale inspiracja sama do mnie przyszła :D Chociaż wykonanie już mojego pomysłu ;)

      Usuń
  7. Świetny pomysł :) Pozdrawiam i zapraszam na :
    invisible-hybrid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej jaki świetny prezent :D Pomysł miałaś genialny :D

    amatorskie-rysowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł na prezent. Romantyczny, a przy tym bardzo rozczula fakt, że samodzielnie wykonane bo w taki prezent wkłada się dużo więcej serca niż w gotowe produkty dostępne w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wooow jakie to świetne! :) Też żyłam w związku na odległość, dość długo, tysiące kilometrów od Ukochanego. Teraz na szczęście już nie. W tamtym roku byłam sama na Walentynki i zrobiłam filmik, z moich zdjęć z napisami i podkładem muzycznym (piosenką). Też fajny pomysł na prezent na odległość. Najlepsze są takie prezenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też podoba mi się pomysł, który wykonałaś :) Miałam przygotować coś ze zdjęć, ale niestety nie miałam na to za dużo czasu, dlatego wykonałam to serduszko.

      Usuń
  11. Ale super pomysł. To takie słodkie :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł, nigdy sama bym czegoś takiego nie wymyśliła. Mam nadzieję, że będę miała okazję wykorzystać ten pomysł.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo kreatywny pomysł !

    Zapraszam do konkursu na moim blogu, można wygrać np. perfumy, pomadkę do ust i kilka innych perełek :D


    magicworldprincesscarmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe nagrody i dziękuję za zaproszenie ;)

      Usuń
  14. Piękne! Ja z serduszkowego, okrągłego czy gwiazdkowego avatara zrezygnowałam już na dobre, ale pomyśł obrazu na ścianę bardzo mi się podoba. Jest schludnie i estetycznie, na pewno zagospodaruję takimi obrazkami moją szarą ścianę ;) Nigdy nie pomyślałabym, że to takie proste! Wydaje się bardzo skomplikowane, a w rzeczywistości wystarczy ok. 30 minut! Cieszyłabym się, gdyby ktoś podarował mi taki prezent! Pozdrawiam

    ksiezycowegdybanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zechcesz to możesz podzielić się swoimi efektami ;) A jakbyś miała jakieś problemy z wykonaniem, to mogę pomóc.
      Z początku owszem może ponad 30 minut mi całość zajęła (bo nie do końca wiedziałam jak to zrobić), ale jeszcze jak robiłam to kolejny raz do wpisu, to już szło to szybciutko ;)

      Usuń
  15. GENIALNE !!! Dzięki za pomysł na urodziny dla mojego chłopaka. Tak jak ty jestem w związku na odległość. Ja mieszkam w okolicach wrocławia a moj chlopak w centrlnej Polsce ;/ Z chęcią zrobię coś takiego :D
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Mojemu chłopakowi bardzo spodobał się ten prezent ;)
      Jakbyś miała problemy z wykonaniem to pisz, a pomogę.

      Usuń
  16. Świetny pomysł! Zrobię kiedyś to samo! :) Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że się podoba :)

      Usuń
  17. Fajne bardzo i pomysłowe. Uwielbiam ręcznie zrobione prezenty, które coś znaczą... Zawsze to lepsze niż jakieś kubki, świeczki, czy czekoladki :)
    Gdybym miała połówkę, to może bym coś takiego zrobiła :D Na razie połówki nie mam, nawet 0,7 nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo zauroczył ten pomysł i po prostu musiałam to wykonać, bo by mi się coś stało jakbym tego nie zrobiła ;p Czasami tak mam, że jak mi się coś wymyśli, to muszę to zrobić. Szkoda, że nie mam tak ze wszystkim;)
      Może to i lepiej, że 0,7 nie masz :P a połówka w swoim czasie;)

      Usuń
  18. Świetny pomysł! Serduszko z mapą, miejscem zamieszkania i kilometrami to coś stworzonego dla mnie. Będąc w związku na odległość taki prezent ma szczególne znaczenie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ta inspiracja skojarzyła mi się ze związkami na odległość. Uznałam, że to dobry pomysł na prezent. Chciałam jeszcze dorobić serduszka z miejscami, które razem odwiedziliśmy, ale byłoby tego odrobinę za dużo na jednej kartce.

      Usuń
  19. Fajny post! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Miło mi będzie jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Łał, bardzo dobry pomysł na prezent. Bardzo mi się podoba i spróbuję zrobić coś takiego samodzielnie ;)
    Zapraszam do mnie
    http://plannalepszezycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Wykonanie jest bardzo proste, a na pewno ucieszy ważną dla nas osobę.

      Usuń
  21. Fajny post! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Miło mi będzie jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie to wygląda, bardzo fajny pomysł :)

    PS. Niedawno udało mi się (nareszcie!) opublikować pierwsze posty na nowym blogu. Jakbyś miała ochotę poczytać o psychologii fotografii to zapraszam: http://psychologiafotografii.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Pomysł świetny ! W życiu nie wpadłabym na coś takiego :D Ja też jestem w związku na odległość ,jednak ze swoim chłopakiem widujemy się często bo co weekend ;) Jednak mam nadzieję ,że za rok już będziemy mieszkać w jednym mieście.


    http://zdobywacszczyty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za inspirację! Pomysł uniwersalny.. właściwie możemy wykorzystać na każdą okazję.
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowity pomysł! Kiedyś go wykorzystam, jak nie na walentynki to np. na rocznicę związku, jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny pomysł :) bardzo ładnie wygląda ramka

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale mega pomysł z tymi mapkami!

    OdpowiedzUsuń
  28. Genialne ! ;) ja niestety na razie mogłabym wstawić pierwsze serduszko ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.