178. DIY. Słoik pozytywnych słów.

czerwca 21, 2017

słoik pozytywnych słów, diy ze słoika, pozytywne myślenie

Chyba każdy z nas ma czasami taki dzień, że czuje się beznadziejnie, a w głowie kłębią się same negatywne myśli. W takich dniach wszelkie pozytywne chwile łatwo uciekają w zapomnienie, a droga do nich jest niezwykle ciężka i wyboista. W momencie gdy chcę przypomnieć sobie o czymś miłym albo poprawić nastrój, zaglądam do swojego SŁOIKA POZYTYWNYCH SŁÓW


JAK POPRAWIĆ SOBIE HUMOR?
___

Wielu z nas ma swoje sprawdzone sposoby na poprawę humoru i samopoczucia. Ja również jakieś tam sposoby mam, ale jak dół złapie to czasami po prostu muszę go przeleżeć i pogapić się w sufit. Metoda dziwna, ale dość skuteczna. Podczas takiego dłuższego leżenia zaczynam załamywać się, że zamiast coś robić to leżę i gapię się w sufit. Motywacja do wstania i działania pojawia się niemal od razu ;) Chciałam jednak mieć też coś, co częściej mogłoby mi przypominać o tych dobrych chwilach i równocześnie odganiać ode mnie te złe. Natrafiłam w sieci na filmik dodany przez Ania maluje - 7 sposobów na poprawę humoru [TU] i stwierdziłam, że chętnie posłucham co robi Ania, żeby mieć lepszy humor. Jedna z jej metod spodobała mi się tak bardzo, że stwierdziłam, że sama z niej skorzystam, ale oczywiście w odrobinę zmienionej wersji. 

SŁOIK SUKCESÓW
___

Jednym ze sposobów Ani na poprawę humoru jest SŁOIK SUKCESÓW. Tłumaczyła to tak, że do słoika wrzuca małe karteczki, na których zapisane są jej osiągnięcia i zawsze w tych gorszych chwilach może popatrzeć na ten słoik i pomyśleć, że sporo rzeczy już osiągnęła. Uznałam, że to świetny pomysł i też stworzę taki słoik! Po chwili jednak stwierdziłam, że w moim słoiku tych osiągnięć będzie mało i zamiast poprawiać sobie humor... będę się tylko dołować. 

SŁOIK POZYTYWNYCH SŁÓW
___

Spokojnie, już po sekundzie w mojej głowie zrodziła się kolejna genialna myśl. Do słoika będę wrzucać teksty albo wydarzenia, które mnie w jakiś sposób ucieszyły i podniosły na duchu! W ten o to sposób powstał mój spersonalizowany SŁOIK POZYTYWNYCH SŁÓW :)  

diy, farba tablicowa

światełka w słoiku

WYKONANIE
___

Przepis na taki słoik jest niesłychanie prosty, gdyż wystarczy Ci jedynie... słoik. Jednak chyba lepiej poświęcić na niego trochę swojego czasu i sprawić, by cieszył oko. Ja do wykonania swojego słoiczka potrzebowałam:

- słoika,
- zakrętki,
- farby tablicowej,
- białego markera,
- pędzla,
- światełek (opcjonalnie),
- karteczek samoprzylepnych.

Po słoik wybrałam się do piwnicy. Poszukiwanie mojego ideału nie było wcale takie proste. Na początku zauroczył mnie słoiczek, który miał może 5 cm wysokości, ale nie pomieściłoby się w nim zbyt dużo karteczek. Koniec końców wybrałam duży słój, ale na jego zakrętce było napisane "SAŁATKA". Pomyślałam, że zmaluję ją złotą farbą, ale wtedy z pomocą przyszła mi mama, która od razu dała mi piękną, złotą zakrętkę. 



Wklęsłą część słoja pomalowałam farbą tablicową i nadałam mu nazwę. Chyba najwięcej czasu zajęło mi wymyślenie jakby go tu podpisać... Padło na SŁOIK POZYTYWNYCH SŁÓW. 


Jeśli chodzi o karteczki, to na każdej z nich znajduje się miły tekst, jaki od kogoś usłyszałam/ wydarzenie warte zapamiętania wraz z imionami osób do których należą te słowa/ z którymi miło spędziłam czas oraz data. Na odwrocie oznaczyłam czego to wydarzenie dotyczy. 

Co znajduje się w moim słoiku? Miłe słowa dotyczące sesji fotograficznych, pozytywne komentarze na blogu, komplementy, a nawet pytanie od zniecierpliwionej Czytelniczki kiedy dodam wpis na bloga :) Niby drobne rzeczy, ale czuję się podbudowana, a uśmiech na mojej twarzy pojawia się samoistnie. 

*****
OGŁOSZENIA BLOGOWE: Niedawno zmieniłam szablon swojego bloga i jestem w trakcie dostosowywania różnych kategorii. Wśród zakładek pojawiło się kilka nowości, ale treści na nich pojawią się dopiero za jakiś czas (dlatego nie przestraszcie się, że coś tu jeszcze nie działa). Stworzyłam również SPIS TREŚCI bloga, dla osób, które lubią wzrokowo mieć dostęp do wszystkich tematów :) 

Zmianie uległa również nazwa mojego jednego konta na Instagramie. Z dream_and_doit na adriannazet, ale to też może wkrótce ulec kolejnej zmianie. 

Tymczasem zachęcam Was do obserwacji mojego konta @adazet :)



Jakie masz sposoby na poprawę swojego humoru? :)

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Słyszałam już o takich słoikach, czy to ze wspomnieniami czy to z cytatami. Przyznam, że całkiem fajna sprawa :) Mi do poprawy humoru zwykle starcza dobra muzyka i kot, choć wspominki fajnych chwil również :D A na blogu u Ciebie robi się coraz ładniej! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie kreatywne pomysły :) Mnie poprawia humor oczywiście mój Mąż, ale jak śpi to zawsze jakaś gra, zakupy online albo truskawki , och tak ! truskawki ze śmietaą i cukrem :) Kochana obserwuję Cię na Insta jako szymka_

    OdpowiedzUsuń
  3. Słoik/skrzynka/pudełko złotych myśli/sukcesów ... jak zwał tak zwał,sprawa niezwykle fajne i co tu dużo mówić, niezwykle poprawiająca humor. Bo przecież bycie szczęśliwym polega w głównej mierze na umiejętności znajdowania radości w małych rzeczach prawda?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł z takim słoiczkiem! Lubie jak ludzie są tacy kreatywni, tym bardziej, że lubię sobie przypominać niektóre momenty/zdarzenia/słowa wypowiedziane przez najbliższych a to przyszłoby z pomocą jakbym miała zły dzień i nie tylko! C:
    także pomysł na 6+! :D

    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł! :) Prezentuje się świetnie!

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląd bloga bardzo ładny, taki czysty :)
    Słoik jest świetnym sposobem na gromadzenie miłych wspomnień ! :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie pomysłowe rzeczy wykonane samemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały pomysł, uwielbiam twoje rzeczy DIY <3 Taki słoik z karteczkami jest idealny na poprawę humoru, muszę taki wykonać, będzie także ładną ozdobą ;) W sumie to jeśli mam zły humor, to zazwyczaj myślę o dobrych rzeczach, o tym co mi w życiu wyszło i za to co mam. Taki rodzaj karteczek ale w mojej głowie ^^ :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa, jakiś czas temu pokazywałam słoik tego typu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł z tym słoikiem :) kiedyś zrobiłam pudełko dla chłopaka, gdzie było 100 powodów za które go kocham :) chyba miło mu było jak czytał :)

    pozdrawiam!
    ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku bardzo ciekawa rzecz, pięknie to wygląda:)

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny i kreatywny pomysł! Grunt to robić coś dla siebie! U mnie sposób na dobry humor zmienia się wraz z porą roku! Ale nieodłącznymi i niezastapionymi elementami są świeczki, muzyka, kawa i oczywiście skarpety tak tak różne śmieszne skarpety 😂

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysł wydaje się tak zabawnie prosty że aż go chyba wypróbuję :) miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.