177. GALERIA: Podglądając pszczoły.

czerwca 13, 2017

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02
W dzisiejszym poście możecie zobaczyć moich małych modeli i kolejne próby robienia zdjęć z konwerterem makro MCON-P02. Na własnej skórze przekonałam się, że robienie zdjęć owadom nie należy do łatwych czynności. 



Fotografia to nie tylko umiejętność uchwycenia chwili, ale również sztuka obserwacji. Ostatnio miałam okazję dokładnie przyjrzeć się pracy pszczół. To naprawdę niewiarygodne, że mało która pszczółka spędzała na kwiatku dłużej niż sekundę. Po zebraniu pyłku od razu przelatywała do kolejnego kwiatka. Oczywiście tak szybkie tempo pracy tylko utrudniało mi zrobienie jakiegokolwiek zdjęcia na którym ostrość byłaby skierowana na pszczołę, a nie tło lub kawałek kwiatka. Nie wiedziałam już czy swój obiektyw skierować na konkretną roślinę i czekać na pszczołę, czy może bacznie śledzić jednego z owadów i tylko jemu robić zdjęcia. Po nieudanych próbach szybko się zniechęciłam i chciałam iść do domu, ale równocześnie uznałam, że nie mogę się tak szybko poddawać. To wymagało ode mnie więcej czasu i cierpliwości, a także kombinowania z ustawieniami. 

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

olympus om-d em 10 konwerter makro mcon p02

Instagram: @dream_and_doit

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Uhh.. Ada jesteś coraz lepsza! Wspaniale ogląda się te zdjęcia. Dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sfotografowanie pszczoły to nie lada wyczyn! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio też zrobiłam świetne pszczele zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiałam kiedyś fotografować pszczoły :D Ale piękne zdjęcia, śliczna kolorystyka ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękne zdjęcia Ci wyszły. Wiem o czym piszesz, też często robię zdjęcia pszczołom i tylko nieliczne spędzają na kwiatku więcej niż kilka chwil:)
    Teraz czekam na galerię motyli:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojeju w szoku jestem, jakie piękne są te zdjęcia!

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zawsze widziałam,że pszczółki i mrówki to niezłe pracusie i długo w jednym miejscu nie usiedzą,ale odkąd zaczęłam na nie polować z aparatem nabrałam dla nich jeszcze większego podziwu,bo uwijają się na prawdę w niezłym tempie.I tu przyznaję Ci rację,że uchwycenie ich do łatwych czynności z pewnością nie należy :) Żeby je spokojnie móc fotografować,trzeba trochę lepiej poznać ich zwyczaje: np.rano do póki utrzymuje się wilgoć w powietrzu, bądź tuż przed zachodem słońca kiedy słońce dość mocno przygrzewa są dosyć leniwe i ruszają się ospale,wtedy jest znacznie łatwiej upolować na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia *.*! To jest właśnie to, żeby umieć dostrzec świat, usiąść na minutkę i popatrzeć na to małe stworzonko które wkłada tyle pracy, i jest całkowicie zajęte tym co robi ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Łooooo! Genialne! Po prostu aż oczy szerzej mi się otworzyły. To jest PIĘKNE co stworzyłaś!!!

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię patrzeć na życie owadów;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe kadry, mega mi się podobają <3 masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne te kadry :) Bardzo mi się podoba to miękkie światło gdy robisz zdjęcia pod kątem :) Ostatnie ujęcie jest przepiękne ♥

    pozdrawiam
    KvR

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcę więcej takich zdjęć! Jestem pod wrażeniem. Piękne ujęcia. Nigdy nie zastanawiałam się nad pszczołami... A tutaj te niepozorne stworzonka uchwyciłaś w sposób piękny, niebanalny. Coś tak przyjemnie szczerego jest w tych fotografiach. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze że się nie poddałaś, że postanowiłaś pomęczyć się jeszcze z tymi pracowitymi owadami bo zdjęcia wyszły naprawdę pięknie. Muszę przyznać przyroda zawsze bardzo mnie inspirowała i na pewno nie tylko mnie, bo to co naturalne jest piękne. Jak ta pszczółka siada na kwiatku, obsypuje się pyłkiem, jak leci dalej. Życie owadów jest niesamowite :) Fotografie piękne, kawał dobrej roboty naprawdę rewelacja!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku!!! Jakie przepiękne zdjęcia! Jak się cieszę, że się nie zniechęciłaś i nie poszłaś do domu. :D Naprawdę warto było, bo efekty Twojej pracy są niesamowite, zdjęcia wyszły naprawdę przepięknie, zapierają dech w piersiach. Aż brakuje mi słów, bo każde zdjęcie ma swój klimat, pszczółki są cudownie ujęte i widać, że włożyłaś w to serce i sporo wysiłku.
    Jeszcze raz muszę powtórzyć, że zdjęcia naprawdę są wyjątkowe i niesamowite. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ujęcia, stworzyłaś bardzo klimatyczne zdjęcia. Warto było się nie zniechęcać!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno mnie u Ciebie nie było... wybacz, mam trochę na głowie i w wakacje będę rzadziej w strefie blogowej.

    Widzę duże zmiany u Ciebie. Blog wygląda pięknie! minimalistycznie, jestem pod wrażeniem. Odzwierciedla Twoją duszę, tak czuję :) A zdjęcia są coraz lepsze :) Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo, też kiedyś fotografowałam pszczółki i to prawda, że trzeba dużo cierpliwości żeby zdjęcie wyszło ładne i co najważniejsze ostre! Ty poradziłaś sobie świetnie :) Najbardziej podobają mi się te różowe ujęcia. Na początku myślałam, że to 'fotoszop', ale później się przyjrzałam i jednak nie! Pięknie to wygląda! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne te zdjęcia! Naprawdę, jak już tak obserwuje twojego bloga od dłuższego czasu, coraz lepsze zdjęcia robisz! :) A swoją drogą ja też często chętnie w ogródku gonie z aparatem za owadami :D

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.