169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.

maja 13, 2017


W poprzednim fotograficznym poście [KLIK] wspomniałam Wam o nowym zakupie, czyli o konwerterze makro MCON-P02. Dzięki niemu odległość od fotografowanego obiektu zostaje zmniejszona, a obiektyw zyskuje nowe możliwości. Zapraszam do obejrzenia przykładowych zdjęć. 

KONWERTER MAKRO OLYMPUS MCON-P02

Konwerter makro, to nieduże szkiełko nakręcane na obiektyw. Dedykowane dla osób, które lubią robić zdjęcia kwiatów, owadów lub czegokolwiek małego. 
Ciężko było mi go znaleźć stacjonarnie, dlatego zdecydowałam się zamówić go na stronie internetowej. 


W zestawie oprócz konwertera znalazł się adapter do mocowania na średnicy 37 mm i pokrywka oraz tylna zakrywka obiektywu. 


Jak widać całość nie zajmuje zbyt wiele miejsca i bez problemu zmieści się nawet w małej torebce. 


PRZYKŁADOWE ZDJĘCIA 

Poniżej przykładowe zdjęcia bez nałożonego konwertera oraz z nałożonym konwerterem makro. 





GALERIA
(Obiektyw M.Zuiko 45 mm i MCON-P02)





Obiektyw makro to zazwyczaj koszt kilku tysięcy złotych, dlatego zdecydowałam się na sporo tańsze rozwiązanie w postaci konwertera makro. Sądzę, że to dobry wybór dla osoby, która dopiero wdraża się w fotograficzny świat i lubi eksperymentować. 





You Might Also Like

14 komentarze

  1. Rzeczywiście daje świetny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny efekt, chyba też pomyślę nad czymś takim. W moich planach jest też nakładka z filtrem (nie wiem jak to się fachowo nazywa) :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie by się przydała nowa lustrzanka bo obecna mnie nie zadawala. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadam do Ciebie po długiej przerwie i na wstępie fotograficzny post, jak miło :D Fotki makro super, konwerter daje naprawdę fajny efekt :) Sama często lubię porobić takie fotki kwiatom i roślinom. Akurat takie rzeczy zwykle pstrykam obiektywem 50mm :) Teraz idę nadrabiać resztę postów! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra ostrość.Robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny efekt! Wiosna! To teraz czekam na portfolio bogate w zdjęcia makro:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tylko adapter, ale nie jestem z niego zadowolona. Muszę zastanowić się właśnie nad konwerterem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne zdjęcia http://my-own-philosophyy.blogspot.com/2017/05/z-usmiechem-ci-do-twarzy.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Konwertery są dobrym rozwiązaniem, ponieważ są tańsze niż normalne obiektywy a efekt jest bardzo fajny. Mega mi się podobają te zdjęcia, ale szczerze nigdy nie podejrzewałam że z konwerterem mogą wyjść tak ciekawie ;) są śliczne! masz talent ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś też bawiłam się w konwentery - teraz zajmuje się już głównie portretami i zdjęciami ślubnymi :)
    Spróbuj jeszcze zdjęć makro z tzw odwróconym obiektywem (jeśli już nie próbowałaś :D) - też super sprawa, zwłaszcza jak chce się zrobić zdjęcia np kropel na kwiatach :)

    Pozdrawiam :)

    http://photolovepodrugiejstronie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam z odwróconym obiektywem, ale nie mam pierścienia odwrotnego mocowania, a trzymanie obiektywu w ręce było bardzo uciążliwe i nic mi z tego nie wyszło.
      Choć jestem pewna, że jeszcze do tej zabawy powrócę :D

      Usuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.