140. DIY - pakowanie prezentów dla spóźnialskich.

grudnia 23, 2016

pakowanie prezentów z materiałów dostępnych w domu

Wigilia już wkrótce, a Ty nadal nie masz zapakowanych prezentów? Brakuje Ci papieru do pakowania, świątecznych torebek i pomysłów jak to ładnie zrobić? Tym wpisem przychodzę Ci z pomocą. Pokażę jak zapakować prezenty przy użyciu materiałów, które prawie każdy z nas ma w domu.




Na poniższym zdjęciu zebrałam materiały, które większość z nas ma w domu i które mogą się sprawdzić przy pakowaniu prezentów.
pakowanie prezentów DIY

MATERIAŁY:
___

🎄 Papier do pieczenia - może zastąpić papier do pakowania
🎄 Folia aluminiowa
🎄 Pergamin spożywczy
🎄 Kartki z bloku/kartki ksero
🎄 Sznurek
🎄 Klej, taśma, nożyczki
🎄 Ziemniak - do zrobienia pieczątek
🎄 Foremki - do wycięcia wzorów pieczątek
🎄 Farba - do ozdabiania papieru, do pieczątek
🎄 Pasta do zębów i szczoteczka - do efektu śniegu
🎄 Gałązki, jemioła
🎄 Nóż
🎄 Ozdoby 

PAPIER DO PIECZENIA ZAMIAST PAPIERU DO PAKOWANIA
___

W Internecie inspiracji z wykorzystaniem (taniego) brązowego papieru jest mnóstwo. Jeśli nie zdążyłaś/eś go kupić, możesz wykorzystać papier do pieczenia. Wizualnie efekt będzie bardzo podobny.
papier do pieczenia zamiast papieru do pakowania

czym zastąpić papier do pakowania

Jako ozdobę można dodać trochę zieleni, czyli np. gałązkę choinki.

brązowy papier i gałązka

Białe miejsca powstały w wyniku rozmazania pasty do zębów.

FOLIA ALUMINIOWA
___

Folię aluminiową w domu ma chyba każdy. Przy jej użyciu bardzo szybko można zapakować zarówno drobne jak i te większe prezenty. Doskonale sprawdzi się w przypadku podarunku, który jest okrągły.
folia aluminiowa jako papier do pakowania prezentów

Srebrny podarunek już sam w sobie jest ozdobny, ale dla większego efektu można obwiązać go wstążką.
pakowanie prezentów materiałami dostępnymi w domu

PAPIER KSERO, TAŚMA, GWIAZDKI
___


Do opakowania kolejnego podarunku wykorzystałam białą kartkę papieru ksero. Taki prezent wyglądałby dość nudno, dlatego przyozdobiłam go małymi gwiazdkami.

papier ozdobionymi gwiazdkami, gwiazdki na taśmie

By nie "brudzić" się klejem, gwiazdki zostały rozsypane na kawałku taśmy klejącej.


pakowanie prezentów, szybkie i efektowne pakowanie prezentów

Na papierze można coś narysować albo wydrukować. Będzie jeszcze szybciej ;)

PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKA
___

Kolejne opakowanie było bardziej czasochłonne. Papier do pakowania kupiłam w Pepco za 1,99 zł (nie będę zużywać mamie papieru do pieczenia).
Ten prezent jest dla dziecka, dlatego stempelki mają kształt misiów. Równie dobrze można wyciąć gwiazdki, serduszka albo choinki.

wycinanie wzoru pieczątki w ziemniaku

Najprostszym sposobem jest użycie foremek do ciasta i wycięcie odpowiedniego kształtu. Gotową pieczątkę należy zamalować farbą i odbić na papierze.

pieczątki z ziemniaka, kształt


Każdemu z misiaczków dorysowałam buźki, a na papierze narysowałam kropki.

PAPIER JAK CUKIEREK
___


Jeśli posiadasz ozdobny papier do pakowania, a nie masz talentu do zapakowania prezentów, to bardzo prostym i szybkim rozwiązaniem będzie zapakowanie na kształt cukierka.


pakowanie za pomocą papieru do pakowania, kształt cukierka

POZOSTAŁE OPAKOWANIA
___







Mam nadzieję, że niektóre pomysły przydadzą się osobom, które nie zdążyły kupić odpowiedniego papieru do pakowania prezentów ;)
Dajcie znać w komentarzach, które opakowanie najbardziej przypadło Wam do gustu i czy macie już zapakowane prezenty.

Wpis został napisany we współpracy z portalem KobiecePorady.pl.

Wesołych Świąt!

You Might Also Like

25 komentarze

  1. Jak już potrafiłam wyobrazić sobie wykorzystanie ziemniaka do tej pracy, tak pasta do zębów z niczym mi się nie kojarzyła :D Ale efekt śniegu może faktycznie być! Mi się podobają takie "surowe" ala ekologiczne opakowania prezentów :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG
    U mnie na blogu trwa rozdanie :) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne... A ja poszłam po torebki na prezenty do Pepco... Aż wstyd się przyznawać! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie już na szczęście prezenty zapakowane :D Ale pomysł z papierem do pieczenia podoba mi się najbardziej. Część prezentów zapakowałam podobnie, w zwykły, szary, pakowny papier. Pozostałe w ładnych świątecznych torebkach ;) Mam nadzieję, że zawartość się obdarowanym spodoba ;) Pozdrawiam Cię i Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama uwielbia prezenty pakowane "na cukierka" :D Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezenty mam zapakowane, a Tobie życzę radosnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetne pomysły! Bardzo podoba mi się takie pakowanie prezentów w papier ekologiczny/do pieczenia- super to wygląda. Można dorzucić jakąś kolorową kartkę i wstążeczkę. Najbardziej podobają mi się te gwiazdki przyklejone na taśme, ale jesteś kreatywna :D Pieczątki też mega.

    A Francuzów znam z mojego wyjazdu na Erasmusa z tamtego roku akademickiego. Mieszkałam 5 miesięcy pod Paryżem, poznałam szefa skateparku (bo jak wiesz na bmx jeżdżę :D) i zaprzyjaźniłam się z jego żoną. Przyjechali do Polski w 4 osoby, razem z dwójką dzieci ;) W sumie to oni mają jakoś 40 lat ale normalnie się na ty dogadujemy i jak kumple rozmawiamy, są świetni. A dzieci przeurocze, grzeczne i ułożone.

    Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetnie popakowane prezenty. :) Zwłaszcza pomysł z papierem do pieczenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe pomysły! Pięknie wyglądają opakowania tych prezentów. Bardo fajny wpis. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne pakunki! Ja zawsze owijam kolorowym papierem, dodaję wstążkę, bombkę i liścik i wygląda to równie ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kocham i uzywam metode pakowania prezentow w papier do pieczenia i sznurek. Wyglada to oldschoolowo i fajnie :) mozna stworzyc naprawde super pakunki i to w tak latwy sposob! Wesolych swiat, buziaki!

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe i oryginalne sposoby na spakowanie prezentów :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie w tym roku prezentów nie było więc nie miałam co pakować, ale chętnie wykorzystam Twoje pomysły przy innej okazji. Wszystkie wyglądają genialnie!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Do północy 25.12 trwa także grupowe rozdanie na moim blogu: http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2016/12/swiateczne-rozdanie-wygraj-jeden-z-5.html

    OdpowiedzUsuń
  13. ale pięknie zapakowane prezenty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysły, szkoda że nie przyszłam tutaj wcześniej ;)
    http://fatalistycznie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie sposoby, oprócz tej z folią aluminiową, mnie przekonują i w jakiś sposób estetycznie dotykają. Porządne, przydatne DIY! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysły na pakowanie, sama użyłam zwykłego szarego paieru, dodaje to tego vintage stylu, który idealnie wpasował się pod moją choinką i wszytkie przenty znikneły:) szkoda ze juz po świetach :(

    https://marlena-parr.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  17. To ja wchodzę na bloga Twojego, bo myślę że nowy post o trzech stylizacjach z jednym elementem a tu nie ma tego posta :< a takie piękne fotki...Dlaczego tak na insta mi się wyświetliło, a tu nic? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chodziło o to, że na insta pojawi się jeden element w trzech odsłonach ;) :D Jutro będzie drugie zdjęcie, a za kilka dni kolejne ;) Na bloga też zapraszam, bo jeśli zdążę zrobić zdjęcia, to pojawi się nowy post :)

      Usuń
  18. Najbardziej spodobała mi się wersja z papierem do pieczenia i gałązkami oraz stempelkami z ziemniaków. Niby taki banał, a jakże efektownie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie Ci wyszły prezenty w tym roku! U nas po prostu kolorowy papier, jakoś nie było czasu, żeby się do tego lepiej zabrać, więc zrobiłam tylko bileciki z imionami, a każdy myślał że są wydrukowane :P

    http://lapaczchwilfoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Pzepięknie to wygląda, szkoda, że tak późno weszłam na Twojego bloga, ale dodaję do zakładek i za rok, albo na jakieś urodziny na pewno wykorzystam! :*

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł z papierem do pieczenia!

    Zapraszam do mnie i do poklikania w linki :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Super, już mały dodatek może zmienić wygląd zapakowanego prezentu :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.