118. Mój aparat Olympus OM-D EM 10 - przydatne funkcje dodatkowe?

października 12, 2016


W te chłodne, szare i ponure dni przychodzę do Was z fotograficznym postem. Zdjęcia w nim będą żywe i kolorowe, gdyż zostały zrobione latem. Mam nadzieję, że nie wzbudzę w Was zbyt dużej tęsknoty za wakacjami ;) 


Mój post LUSTRZANKA CZY BEZLUSTERKOWIEC [KLIK] cieszył się sporym zainteresowaniem, dlatego teraz chcę Wam co nieco napisać o moim bezlusterkowcu, a raczej o dodatkowych funkcjach jakie posiada i które okazały się być bardzo przydatne. Część zdjęć swoim aparatem wykonała kuzynka, za co bardzo jej dziękuję! :) 



*Ostatnio blogger płata mi figle i tekst się nieestetycznie rozłazi. Poprawiam to w polu tekstowym, a później znów niespodzianka i tekst żyje własnym życiem. 
PO PIERWSZE MAŁY ROZMIAR

___


Taki przykład z życia. Odwiedziła nas żona mojego kuzyna, która ukończyła szkołę fotograficzną. Była z mężem na wyciecze w górach. Moja mama zapytała się jej czy porobiła jakieś zdjęcia, a ona, że nie zabrała ze sobą nawet aparatu, gdyż nie chciało jej się go nosić. 



A mój "Oluś" jest nieduży i poręczny. Łatwo można go schować do torebki albo kieszeni plecaka. Wiem, że gdybym miała lustrzankę, to rzadziej bym ją zabierała na spontaniczne spacery. 



Jak widzicie aparat mieści mi się praktycznie w dłoni. Jak coś to nie mam zbyt wielkich łap, ale odrobinę przedłużone palce (ale o tym innym razem...) ;) 

DOTYKOWY WYŚWIETLACZ
___


Jeżeli nie łapię ostrości manualnie, to wystarczy, że kliknę w wybrany punkt i w tym miejscu aparat łapie ostrość. Jest to bardzo wygodne, a zarazem precyzyjne rozwiązanie. 




Dotyk w ekranie można wyłączyć, można wskazać punkt i zdjęcie zrobi się od razu albo wybrać punkt i nacisnąć spust migawki. Ja najczęściej korzystam z tego ostatniego rozwiązania. 


ODCHYLANY EKRAN

___



Nie dość, że jest dotykowy, to jeszcze odchylany. Ekran ma możliwość odchylenia 90 stopni. Pomocne przy robieniu zdjęć obiektów, które są bardzo nisko albo ustawionych na stole. 



Do pełni szczęścia brakuje mi w nim podglądu widoku z przodu, ale w tej sytuacji mogę uratować się telefonem... Patrz punkt następny.
WIFI

___



To zdecydowanie moja ulubiona opcja, o której można by się było wiele rozpisywać. Z wbudowanym modułem WIFI w aparacie spotkałam się po raz pierwszy. Umożliwia mi robienie zdjęć telefonem (podgląd na żywo) albo bezpośrednie wgranie zdjęć do pamięci telefonu. 






Pomyślicie jakie to wygodne, gdy chce się dodać zdjęcie np na Instagram ;) 



ŁATWY W OBSŁUDZE

___


Jak dla mnie układ przycisków jest wygodny, a co najważniejsze aparat nie posiada ich za dużo. Dodatkowo wszystkie potrzebne tryby są dostępne na wyciągnięcie ręki.  





WYGODNA BLOKADA OBIEKTYWU KITOWEGO
___

Posiadam dwa obiektywy. Kit 14-42 mm (kupiony wraz z body) oraz stałkę 45 mm. Stałoogniskowy daje o wiele lepszy obraz, ostrość oraz jakość, ale możliwość przybliżania i oddalania też jest mi bardzo potrzebna.



Przykładowe zdjęcia zrobione z tego samego miejsca przy największej i najmniejszej ogniskowej. 










INSTAGRAM @dream_and_doit


A Ty jakie przydatne funkcje najbardziej lubisz w swoim aparacie? Lub czego Ci w nim brakuje? ;) 


You Might Also Like

24 komentarze

  1. Świetny aparat. Życzę udanych zdjęć :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. miałam olympusa :D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny jest ten Twój aparat. Ja mam właśnie lustrzankę i boję się ją tak o wrzucać do torebki czy plecaka. Mam do niej odpowiednie "opakowanie", haha :D
    Zazdroszczę Ci tego, że możesz sobie ekran wysunąć i zrobić zdjęcie nawet będąc przy samej ziemi ale widząc podgląd.

    Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie rzadko korzystam z tej opcji, ale dobrze, że jest ;)
      Znaczy jak trzymam aparat w plecaku to też w pokrowcu, bo jednak boję się o niego.
      No, ale bezpośrednio do torebki i na spacer już się zdarzyło ;)

      Usuń
  4. Takk.. aparat jest na mojej liście do kupienia... w rzeczach "ważnych ale nie pilnych" i tak sobie tam jest już od paru lat. Ciekawe kiedy wreszcie się zmobilizuję i aparat nabędę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo zwlekałam, bo lustrzankę miałam kupić po 18-stce, ale trzeba było opłacić prawo jazdy. No i moje wielkie marzenie wciąż było przekładane ponad inne rzeczy.
      Zapewne gdybym kupiła aparat po 18-stce to byłaby to lustrzanka :)

      Usuń
  5. Super aparat, a ja mam Olympusa E-Pl3 i jestem dosyć zadowolona. Pięknie w Twoim poście, dzięki zdjęciom. :) www.fotowizjaweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jakoś notkę urozmaicić chciałam ;)

      Usuń
  6. Twój ,,Oluś" wydaje się być świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No no, pierwszy punkt trafia w punkt:D
    Nasz sprzęt niestety jest bardzo ciężki i niestety podczas wycieczek w góry ja muszę go nosić bo moja połówka niesie prowiant i inne potrzebne rzeczy. Skusiłabym się na taki mały aparacik zwłaszcza, że robi świetne jakościowo zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, żebym na mój aparat nie uważała, ale jak trzymam lustrzankę to się jakoś tak bardziej o nią boję... Wydaje mi się być bardziej delikatna. Nie tylko dlatego, że to nie mój sprzęt ;p

      Usuń
  8. Jesteś przykładem, że piękne zdjęcia można wykonać nawet bezlusterkowcem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Choć jeszcze sporo nauki przede mną. Z tego co widzę po innych to takim bezlusterkowcem można osiągnąć o wiele więcej.

      Usuń
  9. Fajny taki aparacik i bardzo ładne zdjęcia wyszły :) Jeśli chodzi o mojego Nikona to już jestem do niego przywiązana, mimo, że może wielkościowio nie należy do najmniejszych :D Czasem jednak plecy lub ramiona bolą od noszenia aparatu z dwoma obiektywami :) Choć nie ukrywam, że marzy mi się jeszcze teleobiektyw, no i planuję zakup zewnętrznej lampy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oj, taki obiektyw też mi się marzy, bo ogniskowa 42 mm to trochę mało... Niestety zanim na niego uzbieram to minie sporo czasu :(

      Usuń
  10. Zdjęcia robi naprawdę cudowne :) są wyraziste. Ja mam Canona, kupiłam go spory czas temu , nie jest już tak idealny jak teraz dotychczasowe ale nie mogę narzekac :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mam podobny aparat ale sony nex3, jednak wiele bardziej zadowolona jestem z lustrzanki canona ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze mówiąc, to wolę, żeby aparat był trochę cięższy w obsłudze, ale robił dobre zdjęcia, takie bajery są fajne, ale ja raczej skupiam się na samych zdjęciach
    photos-by-mef.blogspot.com jeżeli spodoba Ci się blog, to proszę o obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piszę tu o swoim aparacie pod względem "o patrzcie jakie ma bajery!", tylko ogólnie chciałam bliżej przedstawić niektórym (swój) aparat bezlusterkowy. Tym bardziej, że większość posiada lustrzanki i uważa bezlusterkowce za słabszy sprzęt ;)


      Usuń
  13. Na kursie fotografii bardzo wychwalali ten aparat. Ja noszę ciężką lustrzankę, tzn. na wycieczkach nosi go mój mąż.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oho, temat tego wcześniejszego posta fotograficznego u mnie na czasie, bo szukam czegoś do nagrywania filmików i mocno się waham czy lustrzanka czy jakiś dobry bezlusterkowiec. Taka ważna decyzja, a moja wiedza w tym temacie taaaaka malutka! :C

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy aparat chociaż jak dla mnie - za małe gabaryty, ja się przyzwyczaiłam do noszenia ciężarów, zwłaszcza z analogiem (ja zawsze pod prąd, to samo z gitarą większość kolegów gitary elektryczne po max. 3-4 kg, a ja dowaliłam sobie ponad 6...). Ale najważniejsze, że działa. Ja jednak zawsze zostaje za Canonem, ewentualnie rozglądam się za kamerami do reżyserii, bo w sumie na tym się znam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki bezlusterkowiec to świetna sprawa i sama zastanawiam się nad ewentualnym zakupem, gdyż noszenie wszędzie lustrzanki nie zawsze jest wygodne. A to co najbardziej mnie przekonuje, to funkcja wifi, której niestety mój staruszek nie posiada. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia :) a to wi-fi to naprawdę fajna sprawa.
    Dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.