104. Coś przeciw wypadaniu włosów - wcierka ze skrzypu i pokrzywy.

sierpnia 18, 2016


Wiele moich koleżanek skarży się teraz na wypadanie włosów. Myślałam, że problem ten mnie nie dotyczy, ale również przy porannym czesaniu na szczotce widzę coraz więcej włosów. Uznałam, że to odpowiedni moment na zrobienie kolejnej wcierki do włosów.



WCIERKI DO WŁOSÓW
_____

Jakiś czas temu stosowałam wcierkę od włosów z kozieradki. O jej zaletach oraz jak ją wykonać możecie przeczytać we wpisie DIY DLA WŁOSÓW - wcierka z kozieradki. Natomiast efekty i zwiększony porost włosów (o 2 cm) opisałam w poście z aktualizacją (KLIK).  Jedyny minus tego kosmetyku był taki, że włosy pachniały rosołem...
Teraz przyszła pora na wykonanie i stosowanie kolejnej wcierki. Tym razem użyję zakupionej w sklepie zielarskim pokrzywy oraz skrzypu.

WCIERKA ZE SKRZYPU I POKRZYWY
_____

Wcierka zapobiegająca wypadaniu włosów, zwiększająca ich porost oraz działająca odżywczo na cebulki włosowe.  Wiele osób dostrzega powstawanie nowych włosków czyli tak zwanych baby hair. Skuteczna przy łupieżu i problematycznym przetłuszczaniu się włosów.

JAK WYKONAĆ WCIERKĘ ZE SKRZYPU I POKRZYWY
____

Pokrzywę można kupić w torebkach, jednak ja zdecydowałam się na jej zakup w formie zmielonych ziół. To samo dotyczy się skrzypu.



Do szklanki wsypać łyżeczkę skrzypu oraz łyżeczkę pokrzywy, zalać wrzątkiem, przykryć spodeczkiem i odstawić do ostudzenia. Kosmetyk można przelać do buteleczki z atomizerem, aby ułatwić aplikację produktu.
Tak przygotowaną wcierkę należy wcierać 1-2 razy dziennie. Najlepiej rano i wieczorem.
Kolor naparu jest dość ciemny, a zapach po nałożeniu na włosy jest niewyczuwalny (nie to co w przypadku kozieradki).


Myślałam o tym, aby zacząć pić pokrzywę i działać na stan swoich włosów od środka, ale niestety zapach naparu mnie odrzuca i wiem, że tego nie przełknę. Nie wiem jak to jest w przypadku pokrzywy w torebkach, może taka forma okaże się być dla mnie odpowiednia.

O efektach (albo ich braku) postaram się napisać w kolejnej aktualizacji włosowej, a tymczasem biorę się za przygotowanie naparu ;)
***
Instagram: dream_and_doit

Jak radzisz sobie z problemem wypadających włosów? Stosowałaś kiedyś wcierkę ze skrzypu i pokrzywy? 





You Might Also Like

37 komentarze

  1. Już zapisuję post w zakładkach i niedługo wypróbuję ten pomysł. Nie mam dużego problemu z wypadaniem włosów, ale chciałabym przyspieszyć ich porost i zatrzymać trochę przetłuszczanie, bo jest masakra! A tak w ogóle, co ile dni myjesz włosy? Masz śliczne i zdrowe włosy i tak się zastanawiam czy myjesz je codziennie?

    Pozdrawiam gorąco, kochana ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety też mi się szybko przetłuszczają i zdarza się, że myję włosy codziennie, ale tylko wtedy gdy mam gdzieś wyjść. Raczej staram się je myć tak co 2 dzień ;) Nawet jeśli nie są tłuste, to po nocy mam je jakieś takie "pomięte" (a prostownicy nie używam).

      Usuń
  2. Świetny sposób na wykonanie własnoręcznie wcierki do włosów. Przynajmniej nie trzeba się zastanawiać nad składem produktu :) Ja osobiście jeszcze nigdy nie miałam problemu rozdwojonych końcówek, czy wysuszonych włosów, ale przepis na wcierkę zawsze się przyda ;)
    Pozdrawiam
    Kaktusowy Sad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc wcierkę z kozieradki bardziej się postarałam :p Przygotowałam opakowanie i nawet wykonałam etykietkę, która niestety szybko się zamoczyła i rozmazała. Jednak podobała mi się taka zabawa i zrobienie czegoś własnoręcznie ;)

      Usuń
  3. Skrzyp kiedyś uwielbiałam, do pokrzywy nie mogę się przekonać. Świetne zdjęcia, uwielbiam oglądać takie zioła - chyba zboczenie zawodowe mnie już dotyka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bede musiala sie w koncu zajac moimi wlosami, bo sa w oplakanym stanie, ale bez prostowania nie moge zyc, a to tak okropnie niszczy. Dobrze, ze mam tych wlosow od groma, bo mimo ze wypada mi ich strasznie duzo, albo sie po prostu wylamuja, to sa i tak strasznie geste :p zapamietam sobie te wcierki :D
    (W.)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie stosowałam nigdy wcierki choc włosy dosc mocno mi wypadaja :< Jednak niezbyt dobrze przyswajam żelazo, stąd moje problemy. Gdy brałam leki wypadało mi kilka włosków, a tak na co dzień baaardzo duzo ;o

    OdpowiedzUsuń
  6. cos idealnego dla mnie na pewno wyprobuję ;)
    https://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/08/magiczne-kosmetyki-zamkniete-w.html

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie stosowalam,musze sprobowac
    ja uzywam tylko olejów

    Zapraszam :)
    sycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę spróbować tej wcierki:)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wypróbować, gdyż mi mocno wypadają włosy :)
    Kochana poklikałabyś w najnowszym poście w linki?
    poziomka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś stosowałam podobną, ja też mam ostatnio problem z wypadaniem...Ale to normalne po lecie(u mnie są już jesienne temperatury ha ha ha), niestety staram się suplementować najważniejsze dla włosów składniki bo żadne wcierki mi nie pomagają:( Wiem, że to okresowe wypadanie ale nie chcę żeby mi się przerzedziły:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zeszłym roku miałam wrażenie, że pozbyłam się niemal połowy włosów... Owszem mam gęste, ale jednak zmiany były zauważalne nawet w kucyku. Chyba właśnie od wtedy postanowiłam, że zacznę w końcu o włosy dbać ;)
      A co od składników to mam spore "ale" co do swojej diety. Czas nadrobić te niedobory ;)

      Usuń
  11. Kiedyś włosy wypadały mi na potęgę i też stosowałam takie wcierki z pokrzywy. Niestety nic nie dawały, a potem się okazało, że mam niedoczynność tarczycy i wszystko stało się jasne... ;)
    _______________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie wypada wiele włosów, jednak mam je tak gęste, że w ogóle nie zauważam różnicy. to u mnie rodzinne, rośnie nam więcej włosów niż wypada haha

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealnie się wpasowałaś w temat :D też przez jakiś czas wypadały mi włosy :D ale mi pomogła zmiana diety na więcej warzyw i owoców :D plus witamina D :P ale fajnie że to działa :D w takim razie spróbuje nie zaszkodzi a wzmocnią :D

    http://chcebyckopciuszkiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu wypróbować tę wcierkę bo słyszałam o niej już wiele razy a jakoś ciągle o tym zapominam ^^
    Ogólnie też właśnie myślałam żeby pić pokrzywę na włosy ale jednak chyba wolę drożdże :P

    OdpowiedzUsuń
  15. jeżeli chodzi o wcierki to stosowałam tylko Jantara, naturalnych nie miałam okazji testować, a chyba czas zacząć :)
    Nowy post: kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. To zdecydowanie coś dla mnie! Niestety mam (może i nie duży, ale jednak), problem z wypadaniem włosów. Nigdy nie używałam wcierek. Także już nie mogę się doczekać Twojej recenzji na ich temat oraz tego czy działają, czy dają jakiś efekt, czy raczej go nie będzie! Także czekam z niecierpliwością. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie stosowałam takiej wcierki, a może powinnam zacząć, bo mam problem z wypadającymi włosami. Strasznie mnie to drażni i chyba będę musiała w końcu podjąć jakieś kroki przeciwko temu problemowi :D

    http://peensieve.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja stosowałam wcierki Jantar i Radical, gdy miałam problem z włosami.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś brałam skrzyp w kapsułkach, ale nawet po kilku miesiącach nie widziałam efektów :/ Pewnie dlatego, że nie pomagałam im od zewnątrz. Chętnie wypróbuję wcierkę bo wypadanie włosów to u mnie zmora :>

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  20. dziękuję za patent wcierkowy z tymi skłądnikami:D sama go wypróbuję i nie omieszkam zastosować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z efektów ;)

      Usuń
  21. Ja właśnie pije pokrzywę już z dobre 2 miesiące, ale nie widzę żadnych efektów :/
    Zapraszam (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Od jakiegoś czasu włosy wypadają mi garściami... Ubyła mi ich już z połowa a nadal lecą i lecą... Niedawno robiłam wcierki z kozieradki, ale przez mój brak systematyczności i lenistwo jednak nie wypaliło. Jantar pomógł mi na jakiś czas, ale gdy włosy się przyzwyczaiły to przestał działać. Mam strasznie ochotę na ten skrzyp i pokrzywę, może się zbiorę nareszcie... Jestem ciekawa efektów u Ciebie, więc czekam z niecierpliwością na aktualizację :3
    Szalona Perfekcjonistka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wcierka zaszkodzić nie powinna, dlatego jeśli włosy wypadają to dobrze jest zacząć coś stosować. No, ale właśnie... Systematyczność to klucz do sukcesu. A tego też bardzo często mi brakuje :(

      Usuń
  23. Od maja moje włosy zaczęłam wyciągać garścimi :/ byłam załamana gdyż sa one bardzo gęste i kręcone po prostu kocham je ♥ na szczęście teraz jest już dobrze włosy przestały wypadać ":) a wcierka fajna wypróbuję :)

    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Mój jedyny problem to przetłuszczające się włosy więc na pewno wypróbuję ten przepis :)
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetłuszczające się włosy to moja zmora ;/ Przez to włosy myję niemalże codziennie.

      Usuń
  25. Ja niestety mam dużo problemów z moimi włosami - są cienkie, bardzo słabe, rzadkie i właśnie dosyć wypadają :(
    Być może jeden ze sposobów z tego postu mi pomoże, na pewno wyprobuję :)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że pomoże :) Warto spróbować, bo na pewno nie zaszkodzi ;)

      Usuń
  26. Był czas, że regularnie piłam pokrzywę. Da się przyzwyczaić i po kilku dniach zaczyna nawet smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, w torebce spróbuję kiedyś wypić, bo tej ziołowej to na pewno nie przełknę ;) Jednak informacja od Ciebie jest dla mnie cenna :D

      Usuń
  27. Moje włosy bardzo dobrze reagują na takie naturalne wcierki ;)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.