103. Jak samodzielnie zmienić szablon bloga - przydatne strony.

sierpnia 16, 2016

Strony z wytłumaczeniem jak zmienić szablon bloga

Gotowych, pięknych szablonów na bloga można znaleźć mnóstwo. Jedne płatne, a inne całkowicie darmowe. No, ale gdzie szukać pomocy gdy samodzielnie chcemy odmienić nasze miejsce w sieci?
Ostatnio sama spędziłam sporo czasu na szukaniu wpisów pomocnych przy zmianie szablonu. Aby zaoszczędzić Wam czasu na szukanie dodam tutaj strony z których najwięcej korzystałam i które okazały się być dla mnie najbardziej pomocne. A także dodam wskazówki od czego zacząć.



OD CZEGO ZACZĄĆ ZMIANĘ SZABLONU BLOGA
Przed zmianą szablonu bloga nie zapomnij o zrobieniu kopii zapasowej. Jest to ważne dlatego, że jeśli zrobisz jakiś błąd i nie będziesz w stanie go odkręcić, to zawsze możesz wgrać poprzedni szablon.
Jak zrobić kopię zapasową bloga?
Wchodzimy do ustawień bloga i klikamy w "SZABLON" a następnie w "Utwórz/przywróć kopię zapasową".


Wyskoczy nam okienko z przyciskiem "Pobierz pełny szablon". Prawdopodobnie po naciśnięciu nastąpi automatyczne pobieranie.

Polecam utworzenie drugiego bloga, wgranie na niego aktualnego szablonu oraz dokonywania zmian. Jest to o tyle dobre, że na spokojnie będziemy mogli zająć się edycją bloga i nie "straszyć" swoich Czytelników stroną, która wygląda jak dom podczas remontu ;)


W JAKI SPOSÓB ZMIENIA SIĘ SZABLON BLOGA
Niektóre elementy takie jak rodzaj, rozmiar czcionki, kolorystyka, tło bloga itp. możemy zmienić klikając:
 SZABLON>>DOSTOSUJ>>
Pojawi się okienko widoczne poniżej. 

Spore ułatwienie, ale wielu zmian nie dokonamy korzystając z tej opcji.

Najczęściej zmian dotyczących bloga dokonujemy poprzez wklejanie kodów CSS. Kliknij:
ZAAWANSOWANE>>DODAJ ARKUSZ CSS


DLACZEGO BOIMY SIĘ KODÓW CSS
Może Wy się nie boicie, ale mnie strach i zniechęcenie ogarnęło, gdy zobaczyłam coś takiego:

.column-right-inner {text-align: center; }


lub
h3.post-title {border-bottom: 1px #000000 solid;}

Pomyślałam sobie, że skoro nie znam się na kodach CSS, to nie będę w stanie dokonać zmian na moim blogu. Nic bardziej mylnego. Znalazłam naprawdę wiele stron z których praktycznie można skopiować gotowe kody i z nich korzystać. Przy okazji zrozumiałam działanie niektórych z nich.

Osoby, które chcą zrozumieć język HTML odsyłam do strony >>kurshtml.edu.pl.


STRONY POMOCNE PRZY ZMIANIE SZABLONU BLOGA
Pora przejść do finału dzisiejszego wpisu. W kolejnych postach pokażę Wam na swoim przykładzie jakich zmian dokonałam na blogu. Niecierpliwych pozostawiam z linkami i zachęcam do samodzielnego znalezienia przydatnych wpisów ;)

blokotek.pl - obserwuję od dawna. Znajdziesz tutaj wiele gotowych szablonów, porad i instrukcji. Część z nich jest w formie wideo.

blonparia.pl - to moja skarbnica wiedzy jeśli o zmiany na blogu chodzi. Sporo porad wytłumaczonych w prosty i przejrzysty sposób. Najwięcej zmian na blogu zawdzięczam jej wpisom ;)

jestrudo.pl - Natalia tłumaczy jak zrobić sobie ładnego bloga i o czym należy pamiętać - KLIK.

pasjekaroliny.pl - aż trudno uwierzyć, że jej tak piękny i skomplikowany szablon powstał na blogerze. Szczególnie upodobałam sobie u niej serię "Drobne Zmiany" w której krok po kroku pokazana jest zmiana szablonu bloga któregoś z Czytelników.

borenium.blogspot.com - z tego bloga dowiedziałam się jak dodać ikonki społecznościowe albo przybliżyć do siebie gadżety. Instrukcje także napisane w bardzo przejrzysty sposób.

http://tajemniczy--ogrod.blogspot.com - spis przeróżnych selektorów wraz z wytłumaczeniem ich działania.

profilki.pl - tu znajdziesz sporo dodatków do bloga, które dodaję się w podobny sposób jak gadżety.

***
Instagram: dream_and_doit



Dokonywałeś/aś kiedyś samodzielnie zmian na blogu? A może wolisz korzystać z gotowych szablonów? 

You Might Also Like

26 komentarze

  1. Ja tez wykonywałam sobie sama szablon bloga, łatwizna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz też tak mogę powiedzieć, jeśli o delikatne zmiany chodzi ;)
      U Ciebie nie tylko podoba mi się szablon, ale również nagłówek bloga :)

      Usuń
  2. bardzo przydatny post

    Zapraszam :)
    sycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja coś ostatnio nie mam kompletnie głowy do zmieniania szablonu. Ostatnio troszkę podrasowałam wygląd, ale jestem tak okropnym leniuchem, że nie mam pomysłu na cokolwiek. Może kiedyś :)

    http://inna-mysl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś interesowałam się kodowaniem i na mylogu robiłam własne szablony. Teraz korzystam z gotowych, bo uleciało mi wszystko z pamięci :) Obecnie używam szablonu z blokotka. Są swietne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post :) Jakiś czas temu zajęłam się kodami i tak mnie to zmęczyło, że chyba nie będę ich zmieniała z pół roku :D Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatne wskazówki, mniej więcej rok temu bardzo by mi się przydały. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja już niczego nie ruszam - jak ruszę to pewnie spędzę kolejny tydzień na denerwowaniu się, że coś mi znowu odstaje o jeden mm : DD

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealnie... Chciałabym popracować nad wizerunkiem swojego bloga tylko nie mam wciąż konkretnej wizji. ; / Post się niedługo myślę przyda. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też za bardzo nie miałam i zaczęłam kombinować na spontanie ;) Lecz na innym blogu, by tu sobie nic nie zepsuć lub nie zostawić w trakcie.
      Jeszcze nie skończyłam swojej pracy, ale na razie brakuje mi na to czasu.

      Usuń
  9. Już setki razy zabierałam się za samodzielne zrobienie szablonu, ale zawsze mnie coś zniechęcało. Dlatego wolę jednak użyć gotowego szablonu, przy którego wyszukiwaniu też czasem można się natrudzić i nazłościć ;)

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślałam o gotowym szablonie, ale nie umiałam sobie poradzić z jego personalizacją ;p Zdjęcia straciły na jakości, a kolory też mi nie odpowiadały.

      Usuń
  10. Dziękuję za taki pożyteczny wpis. Super napisany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Wkrótce dodam coś o tym jak wprowadzałam te zmiany ;)

      Usuń
  11. ja niestety próbowałam wszystkiego dojść sama trochę jak Zosia- Samosia... ważne że się udało...
    Pozdrawiam zapraszam do siebie ---> wiecznie zapracowana siostra

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny post <3 <3 <3
    poziomka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że ładne tu u Ciebie zmiany na blogu zaszły :) Bawiłam się już kodami CSS, z HTMLem było gorzej. Moja ostatnia zmiana szablonu zakończyła się niepowodzeniem, więc z chęcią zajrzę pod te linki które podałaś, może wykombinuję coś innego ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Jeszcze czeka mnie parę zmian, ale na razie odpoczywam od tego :p

      Usuń
  14. Ooo, jak miło z Twojej strony, że zdecydowałaś się na pomoc Maluczkim! Na pewno się przyda, a i statystyki powinny podskoczyć! ;D

    Ja tam trochę się jednak cykam dotkać kodów i dlatego mój blogasek wygląda jak wygląda... :C Ale kontent ma niepowtarzalny, o! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poznaj me dobre serce ;)
      Napisałam ten post nie tylko dla "Maluczkich", ale i dla siebie. Jeszcze trochę muszę tu pozmieniać, a kiedyś może jeszcze więcej pozmieniam i po prostu gubię te stronki. Tak wiem, że można dodać do zakładek, ale mam tyle rzeczy pozapisywanych, że ciężko jest mi się w nich sprawnie poruszać.

      No tak, kontent i nagłówek masz niepowtarzalny ;) Jakbyś miał dotykać kodów, to lepiej załóż drugiego próbnego bloga, stwórz jakieś posty ze zdjęciami, wgraj swój aktualny szablon i wtedy zmieniaj ;)

      Usuń
    2. A no i właśnie, na pewno komuś zaoszczędzę sporo czasu na poszukiwaniach, bo ja sama się musiałam nieźle naszukać by cokolwiek zrozumieć ;)

      Usuń
  15. Tak, długo mi zajęło by ogarnąć to bym mogła opublikować, ale mój szablon jest stworzony tylko przeze mnie :)
    Nie zliczylabym na ilu stronach juz szukałam do tego pomocy ;P
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, niby jest tak wiele stron, a tak naprawdę miałam problem ze znalezieniem konkretnego artykułu i wykonania danej rzeczy (która mi się umyśliła).

      Usuń
  16. Bardzo mi pomogłaś tymi linkami do różnych stron ;3 obseruję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie zajrzę na niektóre ztych stron ;)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.