94. Poćwicz w domu - FILMIKI.

lipca 08, 2016




 Na początek trochę moich przemyśleń i być może motywacji dla Was, a w dalszej części wpisu filmiki z ćwiczeniami.

Wraz ze zdaniem egzaminów rozpoczęły mi się długo wyczekiwane wakacje. W planach miałam przede wszystkim skupienie się na blogu, a co za tym idzie jeszcze dłuższe spędzenie czasu przy komputerze. Jednak moje plany przybrały zupełnie inny tor. Wyjechałam na wakacje ograniczając korzystanie z Internetu i telefonu prawie do minimum.

Wakacje to dla większości czas wielkich zmian i  różnych postanowień. Oczywiście niektóre są skrupulatnie wykonywane, ale większość idzie po prostu w zapomnienie. Chyba najczęstsze plany to:


  • od jutra będę ćwiczyć, tak aby do wakacji pochwalić się nienaganną sylwetką,
  • będę ćwiczyć systematycznie,
  • przejdę na dietę,
  • wcisnę się w te za małe szorty,
  • będę codziennie biegać, jeździć na rowerze i na rolkach. 
Tygodnie mijają a nasza motywacja zazwyczaj trwa przez 1, góra dwa tygodnie. W końcu nadchodzą upragnione wakacje. Wyciągasz z szafy swoje ulubione szorty i nagle przypominasz sobie o tych wszystkich cudownych planach...

 Jednak nie ma się co martwić. Na zmiany nigdy nie jest za późno. Chociaż gdybyś zaczęła wcześniej realizować swoje postanowienia, to już w tej chwili miałabyś możliwość cieszenia się upragnionymi efektami, a tak to będziesz zmuszona poczekać jeszcze trochę. O ile tym razem wytrwasz w realizacji swoich celów.
******
 Wyżej wymienione "zarzuty" kieruję nie tylko do niektórych z Was, ale również do siebie. Wiem, że gdybym była systematyczna, to w tej chwili mogłabym cieszyć się upragnionymi efektami. Jestem szczupła, ale dzięki ćwiczeniom fizycznym moje ciało zaczęło nabierać odrobinę innych kształtów. Zmiany zauważam na nogach, talii, pośladkach oraz brzuchu. Ćwicząc zyskuję lepsze samopoczucie i więcej energii.

FILMIKI Z ĆWICZENIAMI
_______
 Często przez źle dobrane ćwiczenia już na wstępie zniechęcamy się do ćwiczeń fizycznych. Chcąc uzyskać szybkie efekty, wybieramy nagrania, które często wyłączamy po pierwszych 2-3 minutach ze względu na kłopoty z wykonaniem danych ćwiczeń. Oczywiście od razu czujemy się zniechęceni i nie powracamy do nich już wcale.

Jeżeli od razu widzę, że ćwiczenia w danym filmiku są dla mnie za trudne, to szukam kolejnego nagrania. Często ograniczam liczbę powtórzeń, a dłuższe filmiki dzielę na połowę. Np. wykonuję pierwsze 15 minut, a po przerwie kolejne.

 Poniżej dodane filmiki stanowią mój najczęstszy trening.

ROZGRZEWKA
____

 Zdecydowanie najczęściej rozgrzewkę wykonuję z Mel B. Szybka, dość prosta. Dodatkowo wykonuję krążenia głową i nadgarstkami, bo w tym filmiku tego mi brakuje.
Mel B - Rozgrzewka

Czas 5:00

Druga rozgrzewka wykonywana przeze mnie. Każde ćwiczenie jest dokładnie wytłumaczone w języku angielskim. Jednak nie należy się tym zrażać, gdyż prowadzący pokazuje jak je wykonać i osoby nie znające angielskiego również sobie poradzą. 

Easy Warm Up Cardio Workout - Fitness Blender Warm Up Workout


 Czas 5:40

BRZUCH
_____
 Testowałam różne ćwiczenia na brzuch, ale ten zestaw należy zdecydowanie do moich ulubionych. Ćwiczenia nie są skomplikowane, a efekty są naprawdę szybko widoczne. Nie zrażajcie się panem w obcisłych gatkach ;)

Początki z tym nagraniem nie należały do najłatwiejszych, gdyż po nich bolała mnie szyja. Jednak nauczyłam się pracować samym brzuchem i teraz o bólach karku ani zakwasach nie ma mowy.

Trening brzucha ABS 8 Minutes

Czas 8:38
Wcześniej ćwiczyłam brzuch z Mel B. Jej ćwiczenia były dla mnie trochę bardziej wymagające.

Mel B - 10 minutowy trening brzucha
Czas: 10:58

POŚLADKI
_____

Jeśli chodzi o ćwiczenia to chyba moje ulubiona część ciała ; ) Ćwiczeń na nogi jako tako nie wykonuję, ale przy tych na pośladki czuję pracę nóg.

Tu znowu wybór padł na Mel B. Jednak od czasu do czasu dla urozmaicenia sięgam po inne filmiki.

Mel B - 10 minutowy trening pośladków 

Czas: 11:05

5 Minutes to a Bigger, Rounder, Lifted Butt -- Glute and Thigh Workout for a Bigger Butt


Czas: 6:05

 Ćwiczenia na ławeczce. Ławeczki nie posiadam, ale wykonywałam je na łóżku. 

Big BUTT and Sexy Thighs Workout on Bench


 Czas: 7:46

ĆWICZENIA NA PIŁCE
_____

Najbardziej przypadły mi do gustu filmiki z kanału fitappy2. Nie są trudne, a równocześnie prowadząca bardzo mobilizuje do ćwiczeń ;)

 Ćwiczenia Fitness na Nogi, Uda, Pupę i Brzuch ♦ Trening na Piłce Stabilizacyjnej 

                                                                        Czas: 13:42
Jeśli ktoś z Was ćwiczył Skalpel z Chodakowską to zapewne pamięta ćwiczenie gdzie leżało się na podłodze podnosiło nogi do góry. Nie mogłam go wykonać, bo za bardzo bolała mnie miednica. Teraz wykonuję je właśnie na piłce stabilizacyjnej.

ROZCIĄGANIE I ROZLUŹNIENIE
_____


O rozciąganiu po treningu często zapominam, ale jeśli wykonuję to znowu mając włączony filmik Mel B. Powoli i spokojnie. Niestety przy nich uświadamiam sobie jak jestem słabo rozciągnięta.

Mel B - Ćwiczenia rozluźniające i rozciągające 
Czas: 5:46


Jeszcze więcej zestawów ćwiczeń zgromadziłam na mojej ZSZYWCE - Kolekcja Sport & FiT (KLIK). Oprócz filmików z YouTube mam tam również inne ćwiczenia oraz motywujące mnie zdjęcia.

Moim głównym powodem rozpoczęcia ćwiczeń nie była chęć zrzucenia kilku kilogramów, lecz rozpoczęcie robienia czegoś systematycznie. Jeszcze jakiś czas temu codziennie znajdowałam chociaż 10-15 minut, aby poćwiczyć. Teraz ciągle odkładam to na później... W efekcie całkowicie zapominając o aktywności fizycznej.

A szkoda, gdyż gdy byłam systematyczna czułam się lepiej zarówno fizycznie jak i psychicznie ;) Zauważałam powolne zmiany zachodzące w moim ciele oraz rzadsze ataki migreny. Odsyłam Cię do mojego wcześniejszego wpisu - Migrena a aktywność fizyczna (KLIK). 

Mam nadzieję, że tym razem gdy znowu zabiorę się za ćwiczenia to dotrwam do efektów, których oczekuję ;)


A Ty w jaki sposób mobilizujesz się do ćwiczeń? Jesteś w nich systematyczna czy ćwiczysz gdy sobie o tym przypomnisz?

You Might Also Like

21 komentarze

  1. Ja mam świetny patent, a mianowicie...przyjaciel! :D Gdy rozpoczynałam swoją przygodę z ćwiczeniami (na nogi) mój kolega ciągle mnie pilnował, zachęcał, motywował i dopytywał czy aby na pewno wykonałam robotę. ;) To jego wsparcie bardzo mi się przydało. Teraz ćwiczę już dość systematycznie o określonych porach dnia (chyba, że mi coś wypadnie..).
    Bardzo pomocny post. Z pewnością coś z tego wykorzystam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki przyjaciel to prawdziwy skarb! :) Dobrze mieć człowieka, który Cię wspiera i motywuje do działania.

      Usuń
  2. ja nie lubię Mel B. ale ćwiczyłam całą serię 8 min i naprawdę przynosi efekty. ostatnio zaniedbałam się i rozleniwiłam. w przyszłym tygodniu mam obronę. potem biorę się za siebie! już postanowiłam ; )

    www.ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na co dzień nie ćwiczę, nie robię rozgrzewek.Uprawiam sport- siatkówkę, ale rzadko zdarza się coś ponadto. W sumie są wakacje, a więc trzeba się zabrać za siebie- na pewno rzucę okiem na filmiki :)
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam: zakrecona-w-swojej-bajce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ćwiczenia z Mel B i jeszcze z Tiffany Rothe, te mi jedynie najbardziej odpowiadają. Bo generalnie ćwiczenia w domu z czasem mnie zaczynają nudzić... Z systematycznością bywa różnie ;) Ostatnio kompletnie nie miałam ani czasu ani motywacji, teraz jestem na wyjeździe w pracy, ale tutaj akurat ruchu mi nie brakuje ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesting post!!!!
    Would you like to follow each other? let me know and I follow you back.
    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ćwiczenia Mel B, ale bardzo rzadko je robię, bo nie mam na nie czasu :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    Mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linki u mnie w nowym poście? Będę Ci bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ćwiczyłam przez chwilę z Mel B, ale niestety moja motywacja wygasła po jakimś czasie :( Ale, ale puki co biegam regularnie, więc jest dobrze, oby mi się chciało dłużej niż tydzień ;)

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukałam jakiegoś zestawu ćwiczeń, więc może wykorzystam Twój. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż.. u mnie z racji problemów z kręgosłupem z ćwiczeń zostaje mi joga.. i ćwiczenia, które pokazał mi rehabilitant. Ale za to staram się być systematyczna i nie odpuszczam. Nie uznaję wymówki "nie mam czasu" ... te 15-20 minut można wykroić z dnia.. jeśli się chce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ćwiczę tylko na pośladki z Mel B ;)
    http://dresschicc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam jak parę lat temu katowałam ćwiczenia z Mel B, daaawno już z nią nie ćwiczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Fitness Blender i dużo zawdzięczam ich filmikom:) Podoba mi się forma ich treningów, do tego mało gadania i dużo robienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś trochę ćwiczyłam i zaczynałam widzieć coraz więcej efektów. Niestety okresy przechodze bardzo boleśnie i jedynie jednego dnia w ciągu ich trwania jestem w stanie coś zrobić.. a wiadomo.. jak coś się przerywa to później zaczyna brakować motywacji.
    Moją ulubienicą była i jest nadal Mel B :) jej podejście porywa a i ćwiczenia nie są zbyt skomplikowane. O ile pierwsze były dla mnie mega wyczerpujące to później zaczynałam nabierać wprawy i kondycji i było super ;)
    No i - najwazniejsze by nie odkładać niczego na jutro, bo można tak w nienskończoność

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam jak bardzo dawno temu byłam systematyczna. Teraz jest z tym bardzo trudno a bardzo bym chciała do tego wrócić

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam jak bardzo dawno temu byłam systematyczna. Teraz jest z tym bardzo trudno a bardzo bym chciała do tego wrócić

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja motywacja zazwyczaj trwa jeden dzień :D

    Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ograniczam się latem do roweru, chodzenia po górach i długich spacerów. W ten sposób udaje mi się przeważnie zrzucić to, co planowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdybyś miesiąc temu zapytała mnie, kim jest Mel B, odpowiedziałabym ci "Jakiś nowy smak lodów? Czy nowa kanapka w KFC?" ;) Ćwiczę z Chodakowską od półtora miesiąca, bo tylko o niej słyszałam jako o trenerce i w sumie miałam do niej największe "zaufanie", przyzwyczaiłam się do trybu prowadzonych przez nią ćwiczeń, bo ona ćwiczy na prawie całe ciało, a nie np. tylko na brzuch jak Mel B.
    Moją motywacją było to, że po przebiegnięciu 100 czy 200 metrów do autobusu byłam zziajana, jakbym przebiegła maraton... Stwierdziłam, że koniec z życiem jak pączek w maśle i czas wziąć się za siebie. ;) Nie chcę jakoś mocno chudnąć czy mieć od razu widocznych mięśni, chodzi mi o kondycję. Ale płaski brzuszek, hmm, brzmi zachęcająco. ;) A że efekty pojawiają się szybko, to jeszcze lepiej. ;) Oczywiście pewnie trzeba trochę się ogarnąć z dietą i nie jeść słodyczy, które uwielbiam. :P
    ___________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Od siebie dorzuciłabym jeszcze Zuzkę Light :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.