78. FOTO - wiosenne wyzwanie fotograficzne z jestrudo! GALERIA ZDJĘĆ.

14:46


Pierwsze tak obszerne fotograficzne wyzwanie w którym wypróbowałam swoich sił. Wyzwanie to nie jest wcale prostą sprawą. Natalia (z bloga jestrudo) przygotowała 15 tematów do których dodała hasło jakie kryteria ma spełnić dane zdjęcie.



No nie powiem, to jeszcze bardziej utrudniało wykonanie zadania. Hasła były do pobrania na blogu Natalii. Wydrukowałam je, powiesiłam na szafie i do każdego dopisałam swoje pomysły. Kiedy zrobiłam jakieś zdjęcie to odhaczałam je w danej pozycji. ;) 

Zależało mi na tym, aby wykazać się KREATYWNOŚCIĄ i odbiór danych haseł nie był wcale taki oczywisty. Swojego czasu byłam uzależniona od gry kalambury na kurniku i oryginalne wymyślanie haseł sprawiało mi ogromną radość. 

Zapraszam Was do obejrzenia mojej interpretacji i wykonania danych haseł. ;)

1. ZABAWA - kompozycja: trójpodział.
Pierwsze hasło kojarzyło mi się z piłką, dziećmi i radością. Myślowo udałam się w świat mojego dzieciństwa. Czasu, gdy miałam najwięcej czasu na zabawę. Ulubioną zabawą z moim tatą była... gra w szachy. 
Wyobraziłam sobie nas po dwóch stronach szachownicy. Moja dłoń (już nie dziecięca) naprzeciwko jego starszej, zapracowanej dłoni. Jednak w kadrze działo się za dużo. Dlatego możecie zobaczyć tylko moją rękę.



2. TYLKO TY - w świetle dziennym.

No cóż. Na blogu nie pokazuję twarzy. Wyobraziłam sobie tylko mnie, pustą ścianę i coś co odzwierciedla mój sposób patrzenia na świat. Czyli aparat odbijający się w lustrze. Jednak wstawiam zdjęcie, które pokazuje mnie... Delikatną, wrażliwą, lekko oderwaną od rzeczywistości...





3. WIOSNA - makro.




4. NAJSMACZNIEJSZE - podkreśl fakturę.

Pomysły były całkiem inne i czuję, że nie podołałam temu zadaniu, aczkolwiek chyba przyznacie rację, że truskaweczki są najsmaczniejsze ;)


No dobra, te nie były najlepsze w smaku i czekam na te z początku lata!;)

5. NIEBIESKI - kompozycja centralna.

Niebieski, słodki nosek, niebieskiego misia. ♥





6. LUBIĘ - zdjęcie zrobione po zmroku.

Lubię patrzeć na światła miast, na małe oświetlone punkciki. Nawet nie wiecie ile czasu spędziłam siedząc (czasami nawet leżąc) na tej drodze i rozmawiając z osobami mi najbliższymi.



7. POZA DOMEM - duży kontrast.

Gdzieś w jakiejś opuszczonej ruderze. Spalone ramy okienne...


8. RADOŚĆ - zamrożony ruch.

To zdjęcie to typowe ujęcie chwili. Moje kuzynostwo rzucało kamienie do wody, a ja robiłam portrety kuzynce. Popatrzyłam na nich i na tą radość jaka z nich biła. Próbowaliśmy to ujęcie powtórzyć w inny dzień (by wyskok był lepiej widoczny) lecz wędkarze pokrzyżowali nasze plany :(


9. O PORANKU - zdjęcie wykonane z krzesła (flat lay).
Koncepcja na to zdjęcie była inna, ale gdy statyw rozjechał mi się z krzesła i w ostatniej chwili zdążyłam złapać aparat, to z niej zrezygnowałam i pokazuję Wam pyszne śniadanko ;)


10. MOJE - mała głębia ostrości, rozmyte tło.
,,Mój świat, moje kredki.";)


11. TERAZ - rusz aparatem. 

W drodze do domu. Oczywiście byłam pasażerem, a nie kierowcą ;)


12. NIEDALEKO - kolaż zdjęć.

Niedaleko... drogi, samochodów i dźwięków ulicy.
Dobrze, że pomimo to natura obdarzyła nas wieloma wspaniałymi miejscami, w których człowiek może odpocząć.




13. SZCZEGÓŁ - czarno-białe.



14. PORTRET- boczne oświetlenie. 
Chwilowy brak żywych modeli.



MOJE PODSUMOWNIE:
Z niektórych zdjęć jestem zadowolona, z innych mniej. Jednak uważam, że wzięcie udziału w takim wyzwaniu to świetna okazja do wypróbowania swoich umiejętności. Obserwując swoje prace sami przekonacie się w czym jesteście dobrzy, a nad czym jeszcze trzeba popracować ;)

***
Więcej inspirujących zdjęć czeka na Was na moim instagramie : dream_and_doit




Która interpretacja hasła najbardziej przypadła Wam do gustu? Braliście udział w tym wyzwaniu? Jeśli tak to podajcie linki do niego w komentarzu pod postem!;)

You Might Also Like

40 komentarze

  1. świetny pomysł na post! piękne zdjecia:) dziękuje za odwiedzinki i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, już po raz kolejny jestem absolutnie zachwycona Twoim talentem. Niektórymi interpretacjami bardzo mnie zaskoczyłaś, ale tak pozytywnie. Jesteś bardzo kreatywną osobą. Poza domem, Tylko Ty i portret. To chyba moje ulubione zdjęcia chociaż i tak wszystkie do mnie przemawiają. Naprawdę podziwiam Twój talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa :) Gdy dodawałam post to już wcale nie byłam z siebie zadowolona. Mam jednak nadzieję, że z czasem osiągnę wymarzony dla mnie poziom i będę tworzyć w taki sposób w jaki naprawdę chcę ;)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe wyzwanie, pobudzające do kreatywności. Wszystkie hasła oddałaś po swojemu i fajnie móc poczuć Twoją interpretację. :)
    Według mnie nr 2 jest najlepszy! Oddałaś taką kobiecą delikatność.. cudo.. i PIĘKNO! :)
    http://dramabeautyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to wyzwanie naprawdę pobudziło moją kreatywność. Do niektórych haseł miałam po kilka pomysłów, a inne zdjęcia powstały praktycznie z przypadku ;)
      Dziękuję :) To właśnie zdjęcie "z przypadku", bo tą kategorię miało zasilić coś zupełnie innego ;)

      Usuń
  4. 1,2,5 i 11 najlepsze! :) Ja też brałam udział - oto link https://plus.google.com/110950385486031974900/posts/ZmSW8ZuHkje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za link :) Twoja interpretacja tak różna od moich, ale bardzo mi się podoba!:)

      Usuń
  5. najbardziej podobają mi się zdjęcia pod tytułem ; zabawa, poza domem oraz moje. Ciekawe naprawdę :)
    Pozdrawiam z Anglii

    OdpowiedzUsuń
  6. Najbardziej ze wszystkich podoba mi się nr 14, wyróżnia się wśród portretów. Reszta zdjęć oczywiście też świetna ;)
    http://patrycjv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyzwanie nie było łatwe, ale Ty dałaś radę. Trudno mi wybrać jedno zdjęcie, bo podobają mi się trzy ( 2, 8, 10 ). :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne. Jak dla mnie najlepsze 1,10 i 13. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcie miasta, które zostało zrobione po zmroku bardzo mi się podoba. Takie widoki kocham najbardziej :) Pusta ulica, która biegnie w kierunku zapalonych świateł ulicznych. Jestem zachwycona :D

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam siedzieć na drodze i patrzeć na światła, niestety z mojego okna mam widok tylko na drogę. A miejsce wykonania tego zdjęcia jest na tyle urocze, że pod górami jest jeszcze jezioro.

      Usuń
  10. Tylko Ty magiczne. Fajny pomysł na portret :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zabawa, świetne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystkie zdjecia sa przepiekne nie umiem wybrac jednego najlepszego :)
    obserwuje
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. "Zabawa" i "Radość" dla mnie wygrywają. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój Boże, te zdjęcia to mistrzostwo!!
    FrechFriesSmile

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam wziąć w tym udział, ale ostatnio mam co raz mniej czasu na cokolwiek dla siebie. Jednak Twoje zdjęcia są świetne! Część widziałam na instagramie ;) Ciężko wybrać najlepsze... świetne są te kulinarne oraz zdjęcie z serii "tylko ty" - bardzo subtelne i delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ciężko było mi się zebrać, ale się zaparłam i stwierdziłam, że muszę zrobić chociaż część zdjęć do tego wyzwania ;)
      No tak, Instagram zapowiada niektóre rzeczy, które mogą pojawić się na blogu ;)

      Usuń
  16. Już od dłuższego czasu przymierzam się do zajrzenia na tego bloga, jednak cały czas mi coś wypada. Aktualnie choroba, która uniemożliwiłaby mi i tak próbę wykonania jakiegokolwiek zadania :C Ale z pewnością będę musiała to nadrobić, bo wydaje się świetną zabawą :D
    Zdjęcie z szachami przywodzi mi na myśl okładkę jakiejś książki o sztuce panowania czy sprawowania władzy (wiem, tak, tak mi wszystko przywodzi na myśl książki xD).
    Swego czasu uwielbiałam porcelanowe lalki, zdjęcia z nimi zawsze wychodzą świetnie, tak magicznie i tajemniczo. Niestety, gdzieś zapodziałam wszystkie swoje :<

    Ja się zastanawiam czy jestem głupia czy co, bo na swoim aparacie za cholerę nie mogą ustawić ostrości. Albo on jest jakiś wybrakowany, chociaż canon powinien mieć to i owo :/

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zajrzyj na tego bloga, bo tam nie tylko fotograficzne wyzwania, ale pełno artykułów jak zrobić to czy tamto. Naprawdę to jedno z moich głównych źródeł wiedzy;) Blog jestrudo nie skupia się jedynie na fotografii, bo jest tam też sporo o blogach, estetyce czy tematów lifestylowych.
      Też miałam gdzieś małe, porcelanowe lalki i gdzieś się zapodziały :(

      A co do Twojego aparatu, to ja nawet lustrzanki nie mam, ale wydaje mi się, że w większości ostrość ustawia się podobnie, czyli sprawdź czy przypadkiem nie masz trybu MF (czyli manualnego), trochę człowiek musi się nakręcić aby złapać ostrość. Natomiast na trybie AF ostrość łapie się bez problemu we wskazanym przez nas miejscu ;)

      Usuń
  17. A mi się strasznie podoba Twoje śniadanie :)
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie brałam udziału w tym wyzwaniu bo o nim nie słyszałam a szkoda bo lubie robić zdjęcia! A co do Twoich to nie umiem wybrać jednego najlepszego :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Poza domem przykuło moją uwagę, wygląda jakby ta scena wisiała w spalonej ramie na ścianie, tymczasem piszesz że to okna i pewnie leżały na ziemi, mój umysł potrzebuje za każdym razem chwili by to wszystko ogarnąć, dlatego zdjęcie jest tak ciekawe. Nie mogłabym też nie zwrócić uwagi na zabawę, radość i moje, super kadry! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Lubię to zdjęcie poza domem, ale przyznam, że na telefonie wyglądało lepiej, gdyż w oryginalnej wersji widać, że mi ostrość zeszła.

      Usuń
    2. Też tak mam, robię zdjęcie telefonem, cieszę się jak głupi do sera, że wyszło tak super, po czym siadam do komputera i zdjęcie okazuje się prawie totalną klapą. Jednak twoje wygląda bardzo dobrze, powiedziałabym, że ostrość jest na ramie z lewej strony na dole choć trampek też wygląda ostro. W każdym razie zdjęcie jest super :)

      Usuń
  20. świetne wyzwanie - pierwszy raz o nim słysze. Zdjęcia wyszły rewelacyjnie;)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne tow wyzwanie ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładne robisz zdjęcia, zdecydowanie chciałabym mieć takiego fotografa:) Sukcesów i żywych modeli! Nie jestem pewna czy juz cie obserwuje, ale jeśli nie to właśnie lece to zrobić :)

    http://mvrcelia.blogspot.com zapraszam na nowy post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdjęcia ludzi też robię, ale nie wrzucam ich tutaj, gdyż sama swojej twarzy nie pokazuję ;)

      Usuń
  23. Najlepsze zdjęcie zdecydowanie pod 2! Pozdrawiam i zapraszam do mnie. http://cotampl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe wyzwanie :) Przypomniały mi się tematy jakie dostawałam w szkole w ramach zajęć fotograficznych :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ładne zdjęcia. Fotografia była kiedyś moją pasją, jednak już od dawna nie miałam aparatu w ręce.
    Naprawdę masz do tego talent i uważam ze powinnaś to rozwijać. Mi udawało się zrobić w miarę dobre zdjęcia przez czysty przypadek, jednak ty jesteś takim jakby czarodziejem ale zamiast różdżki masz aparat :)

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nawet nie wiesz jak miło mi się zrobiło czytając tak pozytywny komentarz.
      Jednak wciąż jestem na etapie nauki i szlifowania swoich umiejętności.
      Mam nadzieję, że z czasem zacznę naprawdę czarować ;)

      Usuń
  26. nie bawię się w takie coś , ale ładne zdj

    http://eskucinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Urzekłaś mnie tymi zdjęciami.Genialne!!!
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczękę zbieram z podłogi! Genialne ujęcia! Na pewno wylądujesz w wyróżnionych pracach. Cuda same! Aż nie mogę się napatrzeć :) Zabawa jest taka hmmm jakby odrobinę mroczna i tajemnicza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale niestety nie udało się znaleźć wśród wyróżnionych. Może następnym razem bardziej się wykażę ;)

      Usuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)