67. Escape room - znajdź klucz do wyjścia.

17:15



Wyobraź sobie pokój... Jesteś w nim zamknięty wraz ze swoimi przyjaciółmi. Masz tylko 60 minut by się z niego wydostać... Zegar tyka...
Droga do wyjścia nie jest prosta. Będziesz musiał rozwiązać kilka zagadek i wykazać się inteligencją, spostrzegawczością, a także umiejętnością logicznego myślenia.
Bez tego nie wydostaniesz się z tajemniczego pokoju...

Zapewne niejeden z nas chciałby przeżyć taką przygodę i poczuć ten dreszczyk emocji. Nie bez powodu gry online typu escape cieszą się sporym zainteresowaniem.

A gdyby tak przenieść wirtualną ucieczkę do świata rzeczywistego? 






Miałam okazję zaznać takiej przygody na wieczorze panieńskim mojej kuzynki. Miałyśmy kilka opcji wyboru tego co będziemy robić, jednak jednogłośnie zdecydowałyśmy, że chcemy iść do Hurry up - Escape Room znajdującego się w Bielsku-Białej.:) Decyzji tej nie żałujemy, pomimo, że nie udało nam się wydostać z pokoju w wyznaczonym czasie.



O co w tym właściwie chodzi?

  • Musisz znaleźć klucz, za pomocą którego będziesz mógł wydostać się z pokoju.
  • Klucz jest ukryty gdzieś w pomieszczeniu.
  • Żeby go odnaleźć będziesz musiał rozwiązać parę logicznych zagadek.
  • Tylko współpraca z Twoją grupą doprowadzi Cię do celu.
  • Możesz liczyć na podpowiedzi, które dostaniesz od mistrza gry. 
Pokoje gier znajdują się w pięknej kamienicy. Jej architektura, bardzo mnie zauroczyła. Wygląd klatki schodowej, balustrad, detale drzwi i okien. Od samego początku po wejściu do budynku czułam, że przenoszę się w inny świat. Nie miałam przy sobie aparatu i zrobiłam tylko jedno zdjęcie telefonem komórkowym (przedstawia ono klatkę schodową). Niestety bezpośrednio w pokojach gier nie można było robić zdjęć, ale to dlatego by nie zepsuć zabawy osobom, które nigdy tam nie były. ;)



Na początku zostałyśmy zapoznane z regulaminem zabawy i podzielono nas na dwie drużyny. 5 osób zostało przydzielonych do pokoju "Tajemnicza gra" ( w tym ja), a pozostałe 4 do pokoju "Joker". 

Jak już wcześniej wspomniałam - nie udało nam się wydostać z pokoju. :( Po skończonej zabawie "Mistrz gry" opowiedział nam co miałyśmy zrobić, aby odkryć kolejne zagadki. Nawet po wyjawieniu tej tajemnicy rozwiązanie nie było wcale takie proste i oczywiste. W szczegóły nie będę się wdawać, żeby nie zepsuć zabawy osobom, które zdecydują udać się w takie miejsce. ;)

Mogę jedynie powiedzieć Wam, że zabawa polegała na tym, by odpowiednio łączyć ze sobą poszczególne elementy. Wiele rzeczy było podłożonych dla zmyłki. Miałyśmy kłódkę do otworzenia, do której wpisałyśmy chyba z 7 błędnych kodów, w dodatku w różnych kombinacjach. Oczywiście żadna z tych kombinacji nie była właściwa. W grze tej liczy się także współpraca. My robiłyśmy to bardzo chaotycznie i każda szukała czegoś innego przez co brakowało spójności w dalszym odkrywaniu i poszczególne osoby nie wiedziały na jakim etapie się znajdujemy. 


***

CENA:
Koszt takiej atrakcji waha się w granicach 25-39 zł za osobę (poniedziałek-czwartek) i 30-49 zł za osobę (piątek-niedzielę i święta). Cena zależy od tego ile osób bierze udział w zabawie. Z jednej strony może wydawać się to dość dużo, a z drugiej uważam, że chociaż raz w życiu można sobie na takie coś pozwolić. Gdy nadarzy się okazja, to wybiorę się tam ponownie. :)
Sądzę, że to dobry pomysł na niebanalne spędzenie czasu ze znajomymi.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej, to tu pozostawiam link do strony internetowej Hurry Up - Escape room (KLIK). 

Masz daleko do Bielska, a chcesz odwiedzić takie miejsce? Nie przejmuj się, bo stało się to na tyle popularne, że ta atrakcja jest dostępna w wielu większych miastach naszego kraju. :)

Słyszałaś/eś już o atrakcjach typu Escape room? Co o tym sądzisz? A może już masz to za sobą? Podziel się swoim zdaniem na ten temat w komentarzu pod tym postem. ;)

You Might Also Like

20 komentarze

  1. Pierwszy raz o tym słyszę, ale to musi być świetna sprawa! Zawsze uwielbiałam gry tego typu i jako dziecko marzyłam, że znaleźć się w takim zamkniętym pokoju, w końcu mogę spełnić to marzenie, haha. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, naprawdę świetne to jest!:) Też odczułam, że to spełnienie moich dziecięcych marzeń. :D

      Usuń
  2. W moim mieście znajduje się bardzo podobny pokój zagadek. Sama nie miałam jeszcze okazji go odwiedzić, ale od znajomych wiem, że to naprawdę solidna porcja dobrej zabawy niezależnie od wieku uczestników. U nas takie pokoje w bardzo krótkim czasie zyskały ogromną popularność i z bardzo dużym wyprzedzeniem trzeba rezerwować sobie terminy. Na szczęście ich liczba wciąż rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie niedawno dowiedziałam się, że takie coś istnieje. A faktycznie cieszy się sporą popularnością. :) Tak jak napisałaś - niezależnie od wieku.

      Usuń
  3. U mnie w mieście też jest coś podobnego ,nazywa się "tkalnia zagadek" ;) Jednak u mnie nie ma mowy o żadnej kamienicy ,detalach i ogólne całej nastrojowości. Znajduję się to w jednym pomieszczeniu z solarium co jest ogromnym minusem. Najpierw przeczytałam co napisałaś ,a później zamknęłam oczy żeby sobie wyobrazić to miejsce ,naprawdę musi być bardzo klimatyczne i szkoda ,że u mnie w mieście tak to skopali :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda.:( No jednak to, że wchodziłam do takiej kamienicy wzbudzało już we mnie ten klimat tajemniczości. Tym bardziej, że zwracam uwagę na takie rzeczy.;)

      Usuń
  4. Genialne! Nigdy o tym nie słyszałam i strasznie Ci zazdroszczę tego, że tam byłaś. Chyba niedługo sama się tam wybiorę ;)
    Świetnie opisałaś te detale pomieszczenia, można wczuć się w klimat.
    Uwielbiam logiczne zagadki i pułapki. Jejku, aż patrzę co i jak, i możliwe, że się wybieram!! Dziękujee ;*
    Obserwuję ^^
    oryyginalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło.:) Ja będziesz mieć okazję się tam wybrać, to się nie wahaj! Tym bardziej, że tak jak napisałaś - lubisz logiczne zagadki.:D
      Niestety link do Twojego bloga nie działa.:( Wyświetla mi się, że strona o podanym adresie nie istnieje. Jeżeli to przeczytasz to podeślij link raz jeszcze.

      Usuń
  5. Słyszałam już o czymś takim. Mam zamiar kiedyś wziąć udział w takiej zabawie! Obserwuję, podoba mi się Twój blog :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze :O Już wiem, gdzie chcę mieć osiemnastkę ^^ Taka zabawa wydaje mi się znacznie ciekawsza niż impreza w lokalu, na którym jedyna atrakcja to schlać się na umór. I zawsze marzyłam, aby przeżyć taką przygodę rodem z książki :>

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fajny pomysł na osiemnastkę. :D Właśnie z kuzynkami byłyśmy w tym Escape na wieczór panieński, a po nim wybrałyśmy się do browaru. Tam przyszła Panna Młoda dostała od nas prezenty.;)

      Usuń
  7. Moja mega kreatywna i świetna nauczycielka od muzyki mówiła nam o tym jakiś czas temu, jestem zauroczona, że coś takiego powstało i bardzo chętnie bym się tam wybrała. Moi znajomi po tym, jak nam o tym opowiedziała, pojechali do krakowskiego Escape Room-u i mówili, że było świetnie. Mam nadzieję, że kiedyś i ja wezmę w tym udział! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłą macie nauczycielkę, że obdarza Was takimi nowinkami.;) Ja jeszcze chyba wybiorę się z młodszym kuzynostwem, bo bardzo chcieli by się tam wybrać. ;)

      Usuń
  8. nie byłam nigdy w czymś takim, ale kolega pracuje w escape roomie i mówi, że super praca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W kwietniu także tam się wybieram ! Nie mogę się już doczekać xx
    Uwielbiam taki "dreszczyk emocji"
    Zapraszam do mnie xx http://xlivi00.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, no to świetnie :D Mam nadzieję, że będziesz zadowolona.;)

      Usuń
  10. Bardzo ciekawe miejsce. Nie wiedziałam, że jest coś takiego. To faktycznie powinna być świetna zabawa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też do niedawna nie wiedziałam, że coś takiego jest. A zabawa naprawdę ciekawa.:)

      Usuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)