49. Bokeh w serduszka.

20:21



W jednym z postów pisałam, że bardzo podoba mi się efekt bokehu w serduszka. Pomimo wielu prób nie udało mi się uzyskać takiego kształtu. Nie wiedziałam czy to ja robię coś źle, czy po prostu nie da się tego wykonać moim obiektywem.

Odpowiedź na to pytanie otrzymałam od razu po zakupie nowego obiektywu. Wystarczyło, że przyłożyłam szablon i na ekranie aparatu zamiast punktów światła, pojawiły się serduszka :)



Poprzedni wpis na ten temat i jak wykonać osłonkę - KLIK.

Oczywiście przy wykonaniu takiego zdjęcia trzeba odpowiednio ustawić swój aparat.

Moje ustawienia:
  • PRZYSŁONA  na f/2.8 lub f/1.8.
  • Zamiast trybu automatycznego AF zmieniłam na MF, czyli ostrzenie ręczne.
  • Tryb robienia zdjęć A.

    Do reszty ustawień nie przywiązywałam większej wagi. Wcześniej przygotowany szablon z wyciętym serduszkiem, przystawiłam do obiektywu i na ekranie zamiast lampek choinkowych pojawiły się punkty światła. Pokręciłam pierścieniem ostrości i zamiast kółek ukazały się urocze serduszka. 
Kształt i ostrość serduszek zmieniały się pod wpływem kręcenia pierścieniem ostrości, dlatego nie zniechęcajcie się, gdy oczekiwana figura nie pojawi się od razu.















You Might Also Like

30 komentarze

  1. Śliczne serduszka Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odwiedziny u mnie na blogu :-).
    Taki bokeh można też uzyskać z AF, ja robię to w ten sposób, że ustawiam ostrość na wyciągniętą do przodu rękę, a potem rękę zabieram sprzed obiektywu i cykam :-).
    Najpiękniejszy zaś wychodzi z obiektywów manualnych (Helios, Tessar).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dziękuję za odwiedziny i za poradę :) Do zakupu kolejnego obiektywu minie sporo miesięcy :D Na razie muszę lepiej poznać sprzęt którym aktualnie dysponuję i poszerzyć swoją wiedzę techniczną ;)
      Także, na pewno będę stałym bywalcem na Twoim blogu.

      Usuń
  4. Bardzo fajny efekt udało Ci się osiągnąć. Śliczne są te serduszka, a ostatnie zdjęcie szczególnie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się ten efekt! Super, że udało ci się go uzyskać ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt wyszedł świetnie :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny efekt,muszę spróbować sama.
    Mam prośbę poklikasz w linki w tym poście http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2016/01/recenzja-kosmetykow-i-pedzli-z-dresslink.html ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Woow efekt genialny!:))
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia! Ja w Święta bawiłam się bokehem w choinki :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow niesamowity efekt! :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Magiczne te zdjęcia :)
    / chodzmypopoecic.blogspot.com
    + obserwuję :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda uroczo, świetne zdjęcia i dzięki za poradę, może w niedalekiej przyszłości skorzystam! :D Miło czytać takie DIY z aparatem, raczej się na to jeszcze nie napotkałam :D
    A tak btw, przechodząc do posta wcześniejszego, to sukienka ta podbiła moje serce, w zestawie z zakolanówkami jest po prostu idealna i moje serce się do niej wyrywa.. (nie zdziw się więc jak coś walnie w Twoje okno. to ja będę się dobijać XD) Twój chłopak bardzo o Ciebie widać dba :D
    Ogólnie to mega podoba mi się sposób w jaki prowadzisz bloga i te wszystkie zdjęcia (Twoje!!) są genialne, uwielbiam taką twórczość. Obserwuję i zostaję na dłużej, zdecydowanie.
    Powodzenia, czekam na więcej!
    http://hunulv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, dziękuję!:) To są najmilsze słowa jakie zostały do mnie skierowane w najbliższym czasie. Mega podbudowujące i motywujące!:D
      W sukienkach nie chodzę na co dzień, tylko gdy jest jakaś większa okazja ;)
      Teraz mam dużo nauki, ale gdy skończy się zdawanie to postaram się ruszyć z blogiem o wiele intensywniej! A także poświęcić czas na fotografowanie i rozwój w tym kierunku:) Mam nadzieję, że nie zawiodę;)

      Usuń
  13. Jakie cudne zdjęcia! ♥
    Pozdrawiam, MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super efekt Ci wyszedł. Świetnie to wygląda *.*
    Jak znajdziesz czas wpadnij ---> http://ptysiiaczekkk.blogspot.com/<---
    Blog się spodoba? Zaobserwuj! :* :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)