46. W pogoni za szczęściem - film.

stycznia 05, 2016



Zastanawiałaś/eś się kiedyś co tak naprawdę w życiu jest dla Ciebie ważne? Często zadaję sobie to pytanie, ale nie potrafię udzielić na nie jednoznacznej odpowiedzi. Niektórzy odpowiadają, że miłość, inni, że przyjaźń, jeszcze inni, że poczucie bezpieczeństwa. Są i tacy, którzy twierdzą, że najważniejsze w życiu jest SZCZĘŚCIE.



Szczęście na pewno kojarzy się z czymś pozytywnym, ale co zrobić aby byś osobą szczęśliwą? Nie na chwilę, ale przez całe życie. Nie mogę powiedzieć, że wiodę nieszczęśliwe życie, jednak często jest mi po prostu źle. Czasami przez samą siebie, czasami przez innych ludzi.  Po Nowym Roku na wielu blogach spotykam się z postanowieniami noworocznymi. Również mam parę takich postanowień, a jednym z nich jest pozbycie się negatywnych emocji. Chcę być osobą szczęśliwą.

Ale czy szczęście może samo przyjść do mnie z dnia na dzień? Wątpliwe... Czasami trzeba wyjść mu na przekór i postawić wszystko na jedną kartę. Zyskać odwagę na wprowadzenie zmian, tak by za parę lat nie żałować, że czegoś się nie zrobiło.

*****

Mam dla Was film, który na pewno warto obejrzeć. The pursuit of Happyness  (w Pogoni za szczęściem). Błąd w pisowni występuje celowo, a dlaczego to przekonacie się oglądając ten film. Jest ekranizacją powieści Chrisa Garderna. Stanowi biografię jego życia. Chris to człowiek bardzo inteligenty, pewny siebie. Pomimo trudności w życiu nie poddaje się i pewnego dnia dokonuje bardzo odważnej decyzji. Z człowieka sprzedającego sprzęt medyczny, próbuje się wspiąć na szczyt kariery maklerskiej. Nie ma wsparcia od swojej żony przez co ich wspólne życie komplikuje się coraz bardziej. Brak pieniędzy prowadzi do licznych kłótni i nieporozumień. Chris mimo wszystko wciąż poszukuje szczęścia i zrobi wszystko, aby je osiągnąć. Czy mu się to uda? Przekonajcie się sami.






(Film pochodzi ze strony cda.pl, z lektorem PL, chodził płynnie, jedynie na początku miałam wrażenie, że przycina, ale tylko przy zmianie sceny na napisy.)


Sądzę, że warto obejrzeć ten film akurat po Nowym Roku, gdzie to nasze postanowienia nabierają największej siły. Ja oglądając to zwykle komentuję i zastanawiam się dlaczego dany bohater postąpił tak a nie inaczej. Często nie mogłam pojąć postępowania Chrisa, ale po obejrzeniu całości nabrałam nadziei, że jeżeli się do czegoś usilnie dąży, to wcale nie jest to takie nieosiągalne. 

Niektóre cytaty z filmu, które sobie zapisałam:



,, Wyglądali na takich szczęśliwych. Może i ja bym tak mógł." 

,, -(...) jako kto?
- Makler.
- A astronautów tam nie szukają?"
 ,,Nigdy nie daj sobie wmówić, że nie możesz czegoś zrobić. Nawet przeze mnie!"

,, Masz marzenie to je chroń i realizuj. Ludzie nie potrafią sami czegoś zrobić, to mówią, ze ty też nie możesz."

,,Dlatego ich opinie nie mają znaczenia. Jeśli czegoś chcesz to walcz i już!"





You Might Also Like

11 komentarze

  1. Uwielbiam i również bardzo serdecznie polecam ten film w okresie naszych wielkich postanowień. Film wciąga już od pierwszych minut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już sam początek zachęca i fabuła dość szybko rozkręca.

      Usuń
  2. Nie oglądałam jeszcze tego filmu ,ale słyszałam dobre opinie :)

    rasberrt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę film godny polecenia i zachęcam do obejrzenia ;)

      Usuń
  3. tyle razy o nim słyszałam, a choć lubię takie filmy gdzieś się mijamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli znajdziesz chwilę, to myślę, że najwyższy czas go obejrzeć :)

      Usuń
  4. Dziękuję za polecenie tego filmu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Mam nadzieję, że się nim nie rozczarujesz ;)

      Usuń
  5. Oglądałam ten film już jakiś czas temu, dobry i podnoszący na duchu. Fajna recenzja, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny film. Widziałam go w telewizji ok. 1,5 roku temu i byłam zdziwiona, że wcześniej go nie znałam. Polecam KAŻDEMU, człowiek zaczyna doceniać to co ma :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.