28. Nowe wyzwania- koło fotograficzne.

listopada 24, 2015


W tym poście odrobina moich zdjęć ;) i notka o kole fotograficznym.
Długo zastanawiałam się czy iść na spotkanie koła i dołączyć do niego.



ważka, niebieska ważka

Podjęcie decyzji utrudniał mi brak pewności siebie, a także lęk, że moje fotografie przy innych członkach koła, będą wyglądać bardzo amatorsko. Teraz uważam, że takie myślenie jest wielkim błędem.


róża, żółta róża


Swoją przygodę z fotografią dopiero rozpoczynam i wszystkiego się uczę. Trudno oczekiwać, że zabierając się za coś będzie to od razu idealne.



W fotografii bardzo ważna jest też wiedza techniczna. Jeśli nie wiesz co to jest przysłona, głębia ostrości, czas naświetlania, to odsyłam Cię do słowniczka ;) --> KRÓTKI SŁOWNICZEK PODSTAWOWYCH POJĘĆ.



Z czasem postaram się dodawać na bloga krótkie, amatorskie poradniki, które może przydadzą się osobom, które przygodę z fotografią dopiero rozpoczynają ;)



Wracając do koła fotograficznego, to spotkanie odbyło się w małej, kilkuosobowej grupie. Czułam, że się stresuję, pomimo, że nie było czym. Opiekun koła opowiedział o tym co zamierza robić w tym roku. Jego celem jest organizowanie warsztatów dla nas, abyśmy mogli nauczyć się kadrować zgodnie z niektórymi wytycznymi, potrafili przerobić wykonane zdjęcie w programie graficznym, a także powiększyli swój zakres wiedzy technicznej.



Zabrzmiało to dla mnie bardzo zachęcająco. Oprócz tego na uczelni będą organizowane wystawy naszych najlepszych prac. Przyznam, że przez mój brak pewności siebie znowu zaczęłam się zastanawiać, czy będę miała tam w ogóle coś do pokazania.



Naprawdę nie wiem skąd we mnie takie pesymistyczne myślenie, bo równocześnie uważam, że tym bardziej powinnam dać z siebie wszystko.



Przez długi czas poszukiwałam zajęcia dla siebie i tego, co przyciągnie mnie na dłużej. Czynności, która sprawi mi radość poprzez wykonywanie jej.



Czasami przeglądając niektóre blogi zastanawiam się jak dane zdjęcie zostało wykonane, dlaczego mi tak nie wychodzi, co mam zrobić by osiągnąć taki poziom.



 Chwilami czuję zniechęcenie i zaczynam wątpić w swoje umiejętności. Jednak po dłuższym zastanawianiu uważam, że mogę stać się lepsza w tym co robię. Wystarczy, że włożę w to jeszcze więcej wysiłku i douczę się w tym zakresie.



Przewodnicząca koła chciała od nas przykładowych zdjęć, aby zobaczyć jaki mamy styl. Usłyszałam od niej parę miłych słów, co w pewnym stopniu mnie podbudowało ;) Dała mi też kilka cennych wskazówek i uwag na przyszłość.



Na kolejne spotkanie mamy przynieść zdjęcia o tematyce "mgła". Mam nadzieję, że poradzę sobie z tym wyzwaniem ;)



Opiekun koła, mówił też o tym, że dobrze mieć taką pasję jaką jest fotografia. Nawet pomimo wykonywania innego zawodu, może okazać się, że kiedyś w życiu to zaowocuje. A może ta pasja stanie się naszym zawodem?



Dodał też, że próbuje pozyskać fundusze na wydanie książki przedstawiającej fotograficznie nasze miasto. Zdjęcia do niej mamy wykonać oczywiście my - członkowie koła.



Moja rada dla Ciebie: jeśli lubisz coś robić, to nie rezygnuj z tego i dąż do samodoskonalenia w tej dziedzinie. Kursy fotograficzne są zazwyczaj drogie, ale są też inne rozwiązania. Możesz zapisać się do koła fotograficznego, oglądać poradniki na YT i czytać różne artykuły z Internetu.
A Twoja wiedza i umiejętności w tym temacie na pewno się poprawią ;) .


A.


You Might Also Like

6 komentarze

  1. Bardzo ładne te zdjęcia i dobrze , że poszłaś na te zajęcia , szkoda twojego talentu ;)

    rasberrrt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Nareszcie robię coś co sprawia mi wiele radości.

      Usuń
  2. Fantastyczny post. Ja kiedyś jedynie chodziłam na kółko plastyczne, później wszelkie takie warsztaty stały mi się obce. Może pora powrócić do grupowych spotkań w fajnej atmosferze? :)

    OdpowiedzUsuń

*Dziękuję za Twój komentarz!
*Gdy mam czas, to odwiedzam komentujące osoby.
*Jeśli prowadzisz bloga, to wierzę, że potrafisz napisać więcej niż dwa słowa ;)
*Obserwujesz? Poinformuj! Wtedy szybciej do Ciebie trafię :)

POLECANY POST

169. Konwerter makro Olympus MCON‑P02| GALERIA ZDJĘĆ.